Not another "åka rulle" tråd (BD3900-15)

LynxBoondocker

Ny medlem
28 jan 2015
2
0
1
Med risk att bli påhoppad likt en 14 åring som vill åka bakhjul med sin moped så är sanningen den att jag tycker det är barnsligt roligt att åka rulle, hade helst haft en kort maskin men då alla andra har blivit Backcountry fanatiker är det ju bara att hänga på, är ju inte så kul att köra själv... Varför går inte lynxarna på rulle längre? Även dom korta sätter ju ner skidorna efter några meter... En okopplad boggie borde ju inte vilja annat än att sticka upp tassarna i luften... Så har någon tips på vilka modifieringar jag kan pröva på min BD3900 -15 utan att göra maskinen okörbar i övrigt ? Motor? Variatorerna? Boggie? Matta?
PRO-RMK matar ju hur långt som helst å ändå ska dom ju enligt många vara
även den grymmaste rena Lössnömaskinen...

Ni får gärna hoppa på mig om detta "löjliga" önskemål men ser gärna att det kommer några seriösa svar också :)
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
En bra variator setup är A-O, kolla med olika företag vad dom erbjuder och här på snowmobile vad folk rekomenderar. KNR, Dynamo Joe, Cudney, speedtech, Oktan mm.

Sen kan du ta kontakt med mulle för att lägga in annan mappning/chippning.
Tikka burk? ska ju enligt hans hemsida ge ca 9hk!
Boggie inställningar vet jag inte hur du ska ha den då det går att flytta om så balataremmen blir längre kortare osv. dämparna brukar dom ställa mjuk bakre och centern hård för att få den lättare på rulle.

Sen är ju inte BD gjord för att åka rulle, dom har ju byggd den så att skidorna ska hållas nere vid klättring. Tänk på det!

Hoppas du blev klokare