skuren 600 rmk-12

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
motorn nöp 3 ggr på 1,5km. låg i lungt tempo å varvtal på ca 5000rpm vid alla tre tillfällena. fick höra av en som handlar med polaris att det var ett känt fel på 12:eek:rna att spridare och tps var felaktiga och om jag hade tur så står polaris för hela haveriet.
Men om inte. vilka kolvar rekomenderas, och jag antar att spridare å tps måste man köpa vid polaris polaris handlare.
någon som vet va kalaset kan kosta på ett ungefär om man gör allt själv. spjällhus med tps kanske en handlare kan justera in.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Det kan bli väldigt dyrt, men nyper en motor så kör man väll inte vidare? Och upprepar det 2gg till.. Cylindern hade säkert gå att rädda på första nypet med 2gg till så brukar det inte se så bra ut.
Men räkna med runt 20k om du gör det själv och ska byta en cylinder, två kolvar och spridare å tps. lite billigare om du köper grejorna från usa.
 

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
vet att de va dumt å köra vidare men står man några mil ute på fjället så har man inget större val. mätte upp kompet i motorn å dom ligger jämt på 8kg
 
Last edited:

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
såg den men d ä ju fel sprut på den jag har 2st injectorer 09:an har fyra. men blocket är säkert lika. jag kan flytta över mina grejor till den men jag måste ändå byta tps och injectorer till en kostnad på 9000kr. dyrt m skoters.
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Känns lite onödigt då att köpa en motor som skiljer sig ,när du igentligen bara behöver cylindrar och kolvar typ


såg den men d ä ju fel sprut på den jag har 2st injectorer 09:an har fyra. men blocket är säkert lika. jag kan flytta över mina grejor till den men jag måste ändå byta tps och injectorer till en kostnad på 9000kr. dyrt m skoters.