Trasig dyna boondocker

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Såhär ser dynan ut efter 58mil, tycker att detta borde gå på garanti! Eller?
Har inte rullat med skotern, har inte haft vassa verktyg i bakfickan, och ja borde ju inte vara så pass tung att den ska spricka..

 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Fattas det en bit ? Inte fastnat i nåt , tex skorna?
Kan inte tänka mig de, för ja såg inget hål när ja starta idag, sen 5km senare när jag kom fram till grillplatsen å hoppa av såg ja direkt hålet, körde lungt å försiktigt dit.. tycker de är konstigt att den gått sönder sådär :/
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Kan aldrig tänka mig att det där går på garanti, spricker det så spricker det på det svagaste stället och det bör väl vara sömmen. Jag tycker det ser ut som att något har hakat i tyvärr
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Kan aldrig tänka mig att det där går på garanti, spricker det så spricker det på det svagaste stället och det bör väl vara sömmen. Jag tycker det ser ut som att något har hakat i tyvärr
Jaså? :/ Kan bara inte fatta vad som skulle kunna ha hakat i på den biten ja körde idag, har inget vasst på mig, inga dragkedjor eller liknande som gnager mot dynan.. går de byta bara dynöverdrag?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Ser ju ut på bilden att det är hål även under sömmen. Därför tror jag att det är "yttre åverkan" = kvist/gren/dojja el.dyl som förorsaket skadan. Alltså ingen garanti. Men det är som jag bedömmer från bilden, kan ju se annorlunda ut i verkligheten.
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Ser ju ut på bilden att det är hål även under sömmen. Därför tror jag att det är "yttre åverkan" = kvist/gren/dojja el.dyl som förorsaket skadan. Alltså ingen garanti. Men det är som jag bedömmer från bilden, kan ju se annorlunda ut i verkligheten.
Det har ju spruckit längs sömmen, sen har de vikt av neråt, ser ut som ett hål som ni nämner! Men pressar man ihop tyger så passar de i varann, så ingen bit av tyget som är borta..