Hittade en tempmätare på 49 Ranger

busse

Välkänd medlem
4 feb 2014
124
0
16
Var ute och körde och hade tankat men glömt nollställa tempmätaren och försökte göra det då jag körde och det skakade så jag fick stanna och göra det. Under den sväng på ca 5 mil tyckte jag att tankmätaren beteende sig lite konstigt men tänkte inte så mycket på det. Morgonen efter då jag startade skotern visar mätaren nästan tom tank och nu märker jag att symbolen för tankmätaren är borta och det visas en termometer istället, ger mig ut och köra och det verkar som att tempmätaren funkar och visar rätt temp.

Jag blir som inte klok på detta och läser i boken men hittar inget om tempmätaren och ringer till återförsäljaren som också är förvånad över att jag har fått en tempmätare på skotern och dom ska kolla upp detta med brp. Är ute en sväng på eftermiddagen och då kommer jag på att jag flippade med setknappen då jag körde och testar nu att trycka då jag kör och mitt som det är har jag tillbaka tankmätaren. Vad jag kommer fram till är att om man håller inne setknappen och har totala km räknaren framme kan man välja mellan om tank eller tempmätare ska visas i displayen. Efter denna sväng ringer jag återförsäljaren och berättar vad jag upptäckt och hur man kan växa mellan mätarna han har då även talat med brp men även brp vet inte nåt om tempmätaren och att det ska gå att välja mellan tank och tempmätare.

Är det något som är allmänt känt eller?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Är väl bara "arbetsmaskiner" Denna plugin finns på har jag fått för mig? Kul när man ringer åf och lär dom något också. Min åf ex hade inte koll på att man fick fram felkoder genom att hålla in M och blinka med hel och halv.