Lynx 49 ranger -14 matt problem

tibis96

Medlem
16 mar 2015
6
0
1
hej, jag har en lynx som det står ovan och idag när jag körde fastnade jag uppe på ett berg och bänglade fram o tillbaka och efter mycket om och om kom jag lös och var påväg nerför då jag hör hur det låter från drivaxeln eller längst in i boggien som att kammarna skrapar i bandtunneln och jag böjer mig ner och tycker att allting ser shysst ut och fortsätter köra, jag tänker bara att det är snö i boggien som gör de, jag gasar på efter leden och försöker få bort snön men inget hjälper och när jag kom hem var det där ljudet fortfarande kvar, det låter som mest mellan 1-20 Km/h

Det har aldrig varit några tidigare problem med maskinen

observera att jag råkade köra med parkeringsbromsen i när jag skulle backa o köra fram ett 10tal gånger, skotern står nu i varmgarage
jag har panik över det här eftersom jag far till fjälls på onsdag morgon
alla svar uppskattas, gärna med bilder och ordentliga svar, tack så länge
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Du får väl tippa skotern på sidan så att du kan djupdyka lite och kolla om något fastnat mellan matta och tunnel. Eller om något fastnat inne i boggien.

När du ändå har den på sidan så passar du på att trycka lite fett i nipplarna på boggien.

Hittar du inget som ser skumt ut, så får du börja att se om något annat sitter löst eller fått en stukning.
Kanske plåten under bromsskivan fått sig en karamell så att plåten ligger mot skivan, då låter det nog en del....
 

tibis96

Medlem
16 mar 2015
6
0
1
Du får väl tippa skotern på sidan så att du kan djupdyka lite och kolla om något fastnat mellan matta och tunnel. Eller om något fastnat inne i boggien.

När du ändå har den på sidan så passar du på att trycka lite fett i nipplarna på boggien.

Hittar du inget som ser skumt ut, så får du börja att se om något annat sitter löst eller fått en stukning.
Kanske plåten under bromsskivan fått sig en karamell så att plåten ligger mot skivan, då låter det nog en del....
tack så mycket det ska jag göra