pro rmk 800 -14 går dåligt?

Dragon600

Välkänd medlem
8 feb 2010
108
0
6
min pro rmk har börjat gå dåligt när den blir varm, efter att man har kört en stund så börjar den "båååa" på lägre varv men går som vanligt om man gasar till ordentligt. låter nästan som att den bara går på en cylinder eller misstänker till lite kanske. Har provat att byta stiften men det blev ingen skillnad. Har ju kvar garantin så ska ringa dit på måndag men tänkte höra om någon här har nån aning om vad de kan vara?
 

luundgren

Medlem
11 apr 2015
6
0
1
VIDSEL
Kolla om bränsleslangarna är hela. Min fick hål på sig. Den blev svårartad och Bluddrade Från tomgång och till fullt.
 

Dragon600

Välkänd medlem
8 feb 2010
108
0
6
Tror knappast att det är de som är felet då det inte märks förens man har kört ett tag och den har blivit ordentligt varm.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Är det hela tiden eller är det bara om du stannat, vilar 5-10 min, dricker, äter lite och skall iväg sedan som det blöddrar till lite första gaspådraget?
 

Dragon600

Välkänd medlem
8 feb 2010
108
0
6
Nä, den går som vanligt i början men efter en stund när den har blivit varm börjar den. Det är inte att den blöddrar, de är mer att de bara "bååar" och blir typ orkeslös men att den börjar går som vanligt om man trycker fullt ett tag , men när man släpper och har mindre gas bååar den igen.
 

Dragon600

Välkänd medlem
8 feb 2010
108
0
6
Kollade nu, men fick inga felkoder kom bara upp 91-NON. Hade in den i fredags och fick quickdrive-remen bytt på garantin, men de borde väl knappast ha någonting att göra med de?
 

Dragon600

Välkänd medlem
8 feb 2010
108
0
6
Den hade jätte ojämn tomgång nu imorse när ja starta den och de var nästan som att den bara gick på en cylinder stundtals..