Polaris assault switchback 800 2012

Martindk

Medlem
23 jul 2015
12
0
1
Tåker
Polaris assault switchback 800 2012 kolv funderingar

Hej, har lite funderingar angående kolvbyte , vad är det för intervall på kolvbyte i dessa maskiner ? Kan en ÅF se i datorn om kolvarna bytts tidigare hoss en ÅF ? Förra ägarn säger att kolvarna gått 150 mil men är lite skeptisk . Och är det något vanligt fel på dessa maskiner jag borde kika över ? Vill va ute i god tid så man slipper börja säsongen med och meka , har nyss köpt maskin mvh martin
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Det ska tydligen finnas ett register på Polaris på alla maskiner där man kan se servicar, reparationer som någon auktoriserad verkstad utfört. Tyvärr så är det inte alla Polarisfirmor/verkstäder som loggar in det i basen har jag fått höra. Men du kan kolla med en auktoriserd verkstad, så kan de göra en sökning på chassienumret på din maskin, och se om de hittar något. Har förra ägaren gjort kolvbytet själv, så vet du ju inte förren du öppnar motorn och kollar. Om han inte använt originalkolvar vill säga. Då blir det ju ännu svårare att veta.
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Sen brukar det ju vara så att "alla" förra ägare bytt kolvarna ca 10-50 mil sen innan de säljer skotern.
Hade han kvitto på de nya? Fick du med/eller se de gamla kolvarna?
Om inte så skulle jag nog inte lita på att de är bytta.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Är kolvbytet utfört som en garantiåtgärd så ska det finnas i polaris system, annars är det väldigt svårt för åf att få betalt för delar och jobb av polaris.
Men har den gått 150mil sedan bytet så kan det då vara dags för byte igen om du vill vara på den säkra sidan.