Polaris Assault rmk

Kaalle

Medlem
19 aug 2015
13
0
1
Tänkte köpa en assault rmk 800 års 2015.
Vad kan ni säga om den?
Tycker det värkar vara en bra och tålig maskin.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
En 155" med så bred framvagn som assaulten har är bara fel... men byter man den så är det en trevlig maskin. Mattan funkar bäst på våren eller när det är lite hårdare före, annars är det en helt ok universalmatta, den gör inte helt bort sig i fluffsnö men rmk mattan är bättre för det.
Tåligheten mot pro rmk är att det är kedjehus och 2st plåtar i tunneln går lite längre fram på assaulten och ett extra stag i boggien, dubbla balataremmar (stag och balataremmar går att montera i pro rmk). Annars är det ingen skillnad.

Jag tycker att RMK Scandinavian Beast är ett bättre köp, då den har smalare framvagn, "samma" dämpare, har också kedjehus, extra kylare längst fram i tunneln och aluminium pyramid istället för kolfiber och även aluminium lyftbåge bak. mattan är väll mer smaksak...
 
Reactions: trixa

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag tycker att RMK Scandinavian Beast är ett bättre köp
Får man en Assault till en bra peng så byter man framvagnen till en 36" (As..r, W......sson) samt säljer competitionmattan och inhandlar en "bättre" matta. Competition är kung när man skall klättra på glaciärer men, hur kul är det? Flytta upp boggien till övre hålet så har man en fin maskin. Frågan är om Assaultdämparna passar till deras 36" framvagn, Tror det. Z-bros kräver andra dämpare och då drar det iväg.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Får man en Assault till en bra peng så byter man framvagnen till en 36" (As..r, W......sson) samt säljer competitionmattan och inhandlar en "bättre" matta. Competition är kung när man skall klättra på glaciärer men, hur kul är det? Flytta upp boggien till övre hålet så har man en fin maskin. Frågan är om Assaultdämparna passar till deras 36" framvagn, Tror det. Z-bros kräver andra dämpare och då drar det iväg.
Jo det är klart hittar man en assault till rätt pris så är det ett bra köp, både jag och tjejen gjorde så, men då har vi monterat 37" framvagn på dom och jag kortat ner min maskin.
Assault dämparna till Askers 37" framvagn passar ej då jag kör på en rak design på armarna. Måste vara längden från pro rmk 2013 och framåt.
Dock är inte comp-mattan lättsåld, har en som är väldigt fin och den är fortfarande kvar... tycker inte den är så illa, speciellt rolig är den då man har ett grymt fäste och går att köra rulle hur långt som helst. Ja i ren lössnö finns det bättre grejor men som allround matta är den bra. Dock är peak mattan en bättre alroundmatta som är bättre i lösare snö men som funkar fint i lite hårdare också, rmk mattan är dock den bästa för en original maskin.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Assault dämparna till Askers 37" framvagn passar ej då jag kör på en rak design på armarna. Måste vara längden från pro rmk 2013 och framåt.
OK, då var det (W......sson) 36" som man kunde använda standard assaultdämparna (ryktesvis). Jo-Compmattan är fin men, jag vet inte. OK, börja med en 36" så höjer man maskinens användningsområde. Polaris 155" är en lössnömaskin tycker jag. Skall man hoppa o droppa så krävs det andra doningar. Typ en ren racemaskin eller 137-141" som du pratar om.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Har du kvar mattan eller vet du kanske av någon sådan matta?
Den gick iväg i början av vintern, får se om någon vecka om tjejens matta ska bytas, så lär den ska säljas isåfall. Den är i väldigt fint skick och har gått ca 250mil.
 
Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Den gick iväg i början av vintern, får se om någon vecka om tjejens matta ska bytas, så lär den ska säljas isåfall. Den är i väldigt fint skick och har gått ca 250mil.
Jag är inte inloggad så ofta men läser forumet ändå så skriv ett inlägg i tråden om du bestämmer dig för att sälja.

Jag råkar nämligen behöva en hård matta för det riktigt hårda föret under vårkanten.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Jag är inte inloggad så ofta men läser forumet ändå så skriv ett inlägg i tråden om du bestämmer dig för att sälja.

Jag råkar nämligen behöva en hård matta för det riktigt hårda föret under vårkanten.
Har kollat med frugan nu och hon får ta min 2.6 matta så assaultmattan blir då till salu. Hade tänkt mig 3000kr för den + ev frakt.