Östersund - Klimpfjäll tur och retur

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Hej. Tänkte höra om det finns intresse på en skoterresa från Östersund/Krokom upp till Klimpfjäll och tillbaka. Tanken är alltså att åka skoter denna sträcka inkl. övernattning i tex Gäddede. När vi väl är uppe bor vi i min stuga mellan Klimpfjäll och Saxnäs. Någon eller några dagars friåkning kommer man hinna med i det området. Boende där uppe står jag för. Stugan har runt 10-11 bäddar så vore kul om man kan fylla stugan. Även andra är välkommen att hänga på även om man ansluter från annat håll än Östersund/Krokom.

Om ni tycker det verkar vara en kul idé så är det bara att signa upp!
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Hej. Tänkte höra om det finns intresse på en skoterresa från Östersund/Krokom upp till Klimpfjäll och tillbaka. Tanken är alltså att åka skoter denna sträcka inkl. övernattning i tex Gäddede. När vi väl är uppe bor vi i min stuga mellan Klimpfjäll och Saxnäs. Någon eller några dagars friåkning kommer man hinna med i det området. Boende där uppe står jag för. Stugan har runt 10-11 bäddar så vore kul om man kan fylla stugan. Även andra är välkommen att hänga på även om man ansluter från annat håll än Östersund/Krokom. Jag är verkligen med på det! När hade du tänkt köra ?

Om ni tycker det verkar vara en kul idé så är det bara att signa upp!
Jag är verkligen med! När tänkte du köra ?
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Inget datum spikat än men hade tänkt mig i februari. Det måste komma lite snö här också så det går att genomföra. Men runt mitten av februari kanske.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Vi är 2 st som eventuellt är intresserad vi inväntar datum och schema så hoppas jag att vi kan ansluta till er.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Skoj att folk vill hänga på! Jag tänkte att man kunde försöka anpassa antal dagar så det passar de flesta. Men åtminstone två dagar ledigt vore ju lämpligt. Jag har åkt samma sträcka förut för ett antal år sedan, då hade vi sämre skotrar så det är möjligt att det går fortare att avverka samma sträcka idag. Men det tog iaf två dagar då med en övernattning i en raststuga utanför Gäddede. Vore skoj att hinna med lite friåkning däruppe också..men jag ska återkomma med närmare datum så folk har en rimlig chans att planera.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Hur låter 18-21 februari? Det är 30 mil enkel resa, så om allt flyter på bra så räknar jag med att den 18:e tillägnas resa upp och den 21:a resan ner. Tankmöjligheter finns efter vägen, bland annat i Föllinge, Laxsjö, Gäddede och Klimpfjäll. Är det någon som är bekant med kartor på mobilen via skoterkarta.se?
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Låter nice
Som jag sa tidigare vi är 2 st som troligtvis är på men innom kort vet jag med jobbet och så
Då åker från Sthlm och Gävle finns det plats så man kan ställa bil och släp hos dig?
Och så har jag en vän i Dikanäs som kan området runt Klimpfjäll och saxnäs rätt bra.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Låter nice
Som jag sa tidigare vi är 2 st som troligtvis är på men innom kort vet jag med jobbet och så
Då åker från Sthlm och Gävle finns det plats så man kan ställa bil och släp hos dig?
Och så har jag en vän i Dikanäs som kan området runt Klimpfjäll och saxnäs rätt bra.
Tjena. kan vi samåka ifrån Sthlm ?
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Om blir 100% klar att vi åker så går det självklart bra i så fall måste vi ha ett släpp som tar 3 skotrar
Eventuellt om vi får in ena i skåpbilen och två i släpet.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Vi börjar få dugligt med snö här i trakterna och det ska komma mer till veckan så det känns som det ska gå att genomföra resan runt 18 februari. Sen får man bara hoppas att allt inte tinar bort som det gjorde förra året.

Hur ser det ut för er? Hur många är det som till 100 följer med?