Ski-Doo 2017

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Är det någon som vet om priserna på Ski-doo.com Brukar stämma? Fan en Summit 850 X 154" kostar med högsta kammarna 114 tusen Svenska (13499 USD) Ruskigt bra pris, Om det stämmer så kommer då Jag boka en.
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Fan en Summit 850 X 154" kostar med högsta kammarna 114 tusen Svenska (13499 USD) Ruskigt bra pris, Om det stämmer så kommer då Jag boka en.
I nordamerika ja, menar du på fullt allvar du tror det kommer hamna på den nivån i Sverige???
Jag gissar på 165-170 000:- i Sverige inkl. moms.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Är det någon som vet om priserna på Ski-doo.com Brukar stämma? Fan en Summit 850 X 154" kostar med högsta kammarna 114 tusen Svenska (13499 USD) Ruskigt bra pris, Om det stämmer så kommer då Jag boka en.
Först ska BRP scandinavia och handlare dela på +20% sen moms på det så man hamnar på 160-170...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Måste ändå säga att största nyheten måste väl vara att en tillverkare ÄNTLIGEN dragit upp lyftbågen bak? Så att det faktiskt går att lyfta i den när man kört fast...

Sen får man väl hoppas att den är hyffsat rejäl också. Men infästningen är lång i alla fall. Sen dom som vill ha drag kanske får fundera en extra vända men. Antar att det finns något standard tillbehör?
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Nej men tänkte om någon visste hur många procent dem brukar stiga i pris när dem kommer till Svea riket. Alltså om dem har några "standard höjning " .

Ja lyftbågen bak är ju positiv slipper man lyfta en kilometer innan fjädringen är utdragen. Hur den kommer funka med käken bakom vet man ju inte.
 

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Först ska BRP scandinavia och handlare dela på +20% sen moms på det så man hamnar på 160-170...
Vad var USD priset ifjol på en summit x 154"? Borde man ju kunna stämma av hyfsat vad priset landar på
 

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
11 kg viktminskning och mesta av det på roterande massa. På det, ny starkare motor med bättre gassvar, och alla andra intressanta lösningar och förbättringar. Dessutom ny primärvariator! Jag är imponerad...

Älskade min summit xm -13 så jag är redan helt såld på den här. Blir en lång väntan till nästa säsong då jag inte har någon maskin för tillfället ens.

Hoppas inte priset drar iväg...
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Nej men tänkte om någon visste hur många procent dem brukar stiga i pris när dem kommer till Svea riket. Alltså om dem har några "standard höjning " .



Ja lyftbågen bak är ju positiv slipper man lyfta en kilometer innan fjädringen är utdragen. Hur den kommer funka med käken bakom vet man ju inte.

Du kan nog ta förra årets priser och lägga på 8-10%.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Du kan nog ta förra årets priser och lägga på 8-10%.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Varför skulle priset gå upp 8-10%?
Så du menar att en 154" skulle gå från 149900kr till ca 164000kr? Vad skulle då Freeriden landa på som brukar vara dyrare än Summit? 168000? Undrar hur många som kommer att köpa en sån då?

Nja, man kan nog inte ha som regel att ett pålägg på 8-10% är brukligt.

Men vad kul det ska bli med RevG4 med den nya 850'n! Tror viktcentreringen kommer att kännas.

Någon som vet hur man ska få ut primären ur det där chassit? Ser ju nästan ut som om qrs:en måste loss först! Kanske går det att demontera lite plast någonstans?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det är ju bara att kolla priserna bakåt för varje år så kan du göra en prognos för nästa år också... En värsting kostar idag styvt 160.000. Nästa år blir den dyrare...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll

Inte konstigt att det är så mycket lättare att lägga upp xm:en på vänster sida.

Oljebehållaren kommer att ha invändiga gängor så inge mer läckage när man rullar maskinen!
 
Last edited:

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Verkar som ski-doo fått till en riktigt fin maskin, dock behöver man nog vänja sig vid utsendet... mkt.som jag gillar på den bla. gjuten bulkhead, styrsystemet(lär ju inte frysa ihop nå mer under kallare puder dagar), fotsteg i extruderad alu.(x modellen), slät ovansida på tunneln, smalare plast, onödiga knappar bort flyttat från styret?, styrstångens lutning ser ju även lite mer"vertikal"ut?

Men inget led lyse&instrumenten som sitter där verkar ju enklare(funkar säkert bra), men synd inte dom har som tillval en liknande"fräsig"display som polaris, hade ju även varit kul, vikten har ju även gått åt rätt håll, så ser ju riktigt lovande ut 2017&tror prim.variatorn kan bli en riktig fullträff..måste nog fara å kika på en 165" svart x när dom visas upp:)
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Tycker de är lite konstigt att de inte nämner nya displayen. Finns ingen video ifrån skidoo. De skriver bara smalare display o Dave Norona pekar på en i 1 sekund.
Någon annan som hittat någon info?
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Dom borde gått all in och flyttat motorn dom sista 25mm också så hade dom kunnat göra maskinen ytterligare 50mm smalare.



Inte konstigt att det är så mycket lättare att lägga upp xm:en på vänster sida.

Oljebehållaren kommer att ha invändiga gängor så inge mer läckage när man rullar maskinen!
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Tycker de är lite konstigt att de inte nämner nya displayen. Finns ingen video ifrån skidoo. De skriver bara smalare display o Dave Norona pekar på en i 1 sekund.
Någon annan som hittat någon info?
Är det inte samma som sitter på fyrhjulingen?