Ski-Doo 2017

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Säsongen är typ igång här, inte hört ett ljud, helt seriöst kan man (har någon) lämnat tillbaka den? Vafan är det här för sätt när man betalat som en ny bil för något som inte håller ihop och det på 9 månaders off season inte blir lagat???
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Säsongen är typ igång här, inte hört ett ljud, helt seriöst kan man (har någon) lämnat tillbaka den? Vafan är det här för sätt när man betalat som en ny bil för något som inte håller ihop och det på 9 månaders off season inte blir lagat???

Byt ÅF.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Körde ca 40mil 850 i fjol och det gav mersmak. Så i år inhandlades en 2017 165" på ski-doo rean. Övervarv och "remproblem" har man fått höra om så ögon och öron blöder. Är gammal och ingen extrem åkare (kör i terräng där det inte går hålla full mutter i längre än 3-6 sek)här är min objektiva bedömning efter att ha kört 3st xm sedan 2014:

Summit 850 165" efter ca 10 mil

+ mest troligt världens bästa skoter

- övervarv, väntar på sea level
- reglage lyse och handvärme fryser fast
- fotsteg samlar mkt snö, betydligt mer än XM
- Snöfiltren sämsta möjliga placering båda trasiga efter 6 mil
- styrledsdamasker why? Fryser fast och går sönder, XM var fulländad jämfört med detta.
- övre överfall styrstång glapp
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
För min del är jag sjukt nöjd, åkt 4 helger nu och går riktigt bra, tycker det blev överraskade bra! Även om det blev i sista sekund så är åtgärderna för 2017 års maskiner riktigt bra, så tummen upp där!
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Körde ca 40mil 850 i fjol och det gav mersmak. Så i år inhandlades en 2017 165" på ski-doo rean. Övervarv och "remproblem" har man fått höra om så ögon och öron blöder. Är gammal och ingen extrem åkare (kör i terräng där det inte går hålla full mutter i längre än 3-6 sek)här är min objektiva bedömning efter att ha kört 3st xm sedan 2014:

Summit 850 165" efter ca 10 mil

+ mest troligt världens bästa skoter

- övervarv, väntar på sea level
- reglage lyse och handvärme fryser fast
- fotsteg samlar mkt snö, betydligt mer än XM
- Snöfiltren sämsta möjliga placering båda trasiga efter 6 mil
- styrledsdamasker why? Fryser fast och går sönder, XM var fulländad jämfört med detta.
- övre överfall styrstång glapp
Tur att jag köpte en Lynx 850 då, inga problem med det du skriver efter ca dubbel körsträcka mot dig ;)
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Tänkte såklart att jag skulle få ny damask på garanti men min åf säger att brp inte godkänner det utan att det är handhavandefel. Dvs att summiten inte ska köras i miljö där det finns risk att snö kommer in i motorrummet via noskonan. Så jag fick själv pynta både damask och nosfilterkit...
 

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Du måste skämta!.
Så en skoter som är byggd för att köras i djupsnö,får enligt åf/brp inte köras där?...
Wtf!!
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Det skulle också förklara varför dom tar så mycket rem när dom är belastade hårt. Dom är ju enligt brp ej utvecklade för lössnö/puder åkning. Vilket jädra skämt av brp.... Får dom ens lov å säga nå sånt alltså....
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Kopierat från dootalk:

I am happy to report that BRP's claim of four stroke reliability and longevity on the 850 motor appear to be true, based on my experience. After two seasons, I have 16,103 miles on my 2017 850 Renegade X. The motor and clutch have not been touched. The track gave way at 15,000 miles. I am very happy with this sled. I think it should be noted when a product lives up to the marketing claims.