Ski-Doo 2017

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
"I talked to a fellow today that's close to the industry. He said a new narrower chassis, bigger engine ( etec II 875-900 area) and 38 lbs lighter than the current chassis. He also mentioned they may be going to a 15" track.
It's all speculation to me but he acted like he had seen it. He wouldnt say wether he had seen it or not. But he was positive about what he did say. I guess we will see. "


"The guy I was talking to is a relative to one of the skidoo embassadors. Every time skidoo makes changes he has been right. "
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Summit mfl. har 16" breda mattor, så dom funderar då på att gå ner till normala 15" 38cm.

Smalare chassi vore kanon!
Pro-ride/Axys har en stor fördel jämfört med Skidoos breda chassi.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Hoppas det kommer lite 'uppdateringar' så man kan köpa sig en -17.

-16 färgsättning var ju inget att hejja över(enda fina var väll Gula T3)
 

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
jag tycker dom borde ha kvar sina 40,6 cm breda mattor, dom går bättre i snön än konkurrenterna men är otroligt lättkörda tack vare allt weka-weka i boggin
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Hoppas summit kommer med smalare buk, matta/tunnel och en vertikal styrstång. Ända som behövs för mig för å bli en intressant skoter.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Hoppas summit kommer med smalare buk, matta/tunnel och en vertikal styrstång. Ända som behövs för mig för å bli en intressant skoter.
Det får man väl vid Jesu namn hoppas på att dom ger fan i!! Har flera gånger plockat av huven från RMKn, stirrat, grubblat och försökt räkna ut hur jag ska lyckas bygga om den så den får styrstångslutningen från Freeriden.....
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Jag tror också dom behåller sin liggande styrstång, är för många myrsurfare som skulle bli galna annars...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jag kör allt mellan tät, brant skog och stelfrusen led och jag vill aldrig ha vertikal styrstång. Vill inte heller ha Nytro-liggande stång utan idealet för mej är ungefär som Freeriden har. Betydligt mera lättstyrt i snårskogen och man slipper värsta bröstpetandet med styret när man måste köra led och inga problem alls när det lutar.

Vissa saker som folk gillar men som man inte gillar själv kan man ändå förstå. Klassisk musik tillexempel, inte en favorit men dom som spelar är själva intresserade och otvetydigt duktiga och jag förstår att det finns andra som gillar det.
Sen så finns det saker av typen P3-trallpop, hiphop, kardaschian-tvprogram, Miljöpartiet, franska bilar och vertikala styrstänger som jag inte ens i min vildaste fantasi begriper folks fascination för! :hahaha::confused::)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det här skulle jag ta som ganska troligt?

Originally Posted by BIG JOHN View Post
skinnier
bigger
taller
cleaner
same
snow check only
-BJ
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
"From the little I know there are significant changes. The fuel tank area is narrower, the suspension is different, everything right down to the wiring is different up front. But this can still all be done to the existing tunnel or what most of us consider the chassis. "
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Tänk om dom kunde fixa tanken så man slipper trycka ned den i bak varje gång man ska tanka när det nästan är tomt.