Ski-Doo 2017

ogrfre01

Aktiv medlem
6 aug 2013
77
0
6
Tror alla kommer få sina maskiner under januari, annars är det "över" för BRP och dess trovärdighet...... Man kan inte leverera lös-snömaskiner efter den bästa pudersäsongen är över. Har fortfarande V3 som leveransvecka och förutsättar att det är så det kommer bli, alternativt tidigare.

Informationsflödet är den del som jag anser varit katastrof, man får inte tydliga svar på någon fråga. Hade man fått lite tydliga besked som BRP kan stå för så är det ju tydligt vad man ska förhålla sig till och då är det ingen ide gnälla, man slipper spekulationer och gissningar, men det är verkligen tvärt om.
t.ex. så vet inte ÅF om de kommer levererade med antistab, isrivare och extra boggiehjul, det är tydligen något man tror/antar men inte något man vet. Förstår inte hur det är möjligt att man inte kan få några raka svar om något konkret med tanke på att snart ska alla skotrar börja åka över pölen. Om man räknar bakåt med 4 veckors båtfärd så måste skotrarna börja åka hitåt nästa vecka för att det ska finnas en möjlighet att det ska finnas någon skoter hos någon handlare till V52 för montering/leverans.
Kan inte greppa att det ens är möjligt att det kan finnas några tveksamheter vad gäller både leverans och hur de ska utrustas, iaf om det är V52 som är tidigaste-tiden för leverans som några har fått.
 
Last edited:

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Ni får glädja er i att det är en taskig julhelg/nyårshelg med lite ledighet men med mycket öppet på skidoo verkstäderna så dom kommer så fort som möjligt. Tycker det har varit nog jobbigt att vänta ända till oktober för att få maskinen man beställt i maj så jag lider med er som väntar.
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Ni får glädja er i att det är en taskig julhelg/nyårshelg med lite ledighet men med mycket öppet på skidoo verkstäderna så dom kommer så fort som möjligt. Tycker det har varit nog jobbigt att vänta ända till oktober för att få maskinen man beställt i maj så jag lider med er som väntar.
Som jag förstått det så kommer första leveransen kring V1. Det blir nog inte så mycket gjort den julhelgen då för handlarna! Men vi får hoppas BRP levererar tidigare än förväntat. Känns inte som någon höjdare om hela januari går förlorat.
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Det här med leverans innan årskiftet verkar ju tydligen vara som ett lotteri.. lätt frustrerande.

 

Nilsk

Medlem
17 nov 2016
30
0
1
Gällivare
Jag var in till min handlare idag. Dom skulle också få en vit 154" denna vecka men den skulle han ha som demo för att inte behöva sälja endast en maskin 5-6v innan resterande kommer.
 

ogrfre01

Aktiv medlem
6 aug 2013
77
0
6
Jag var in till min handlare idag. Dom skulle också få en vit 154" denna vecka men den skulle han ha som demo för att inte behöva sälja endast en maskin 5-6v innan resterande kommer.
samma här, fick den infon förra veckan. ska komma 1 ex till de flesta handlare som ska vara visningsmaskiner (som jag förstod saken). Man vill ju gärna se om det sitter antistab, boggiehjul och isrivare monterat......
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
samma här, fick den infon förra veckan. ska komma 1 ex till de flesta handlare som ska vara visningsmaskiner (som jag förstod saken). Man vill ju gärna se om det sitter antistab, boggiehjul och isrivare monterat......
Den jag sett satt det antistab och isrivare iaf.
 

Renryttaren

Medlem
24 okt 2016
8
0
1
Gällivare
Tror alla kommer få sina maskiner under januari, annars är det "över" för BRP och dess trovärdighet...... Man kan inte leverera lös-snömaskiner efter den bästa pudersäsongen är över. Har fortfarande V3 som leveransvecka och förutsättar att det är så det kommer bli, alternativt tidigare.

Informationsflödet är den del som jag anser varit katastrof, man får inte tydliga svar på någon fråga. Hade man fått lite tydliga besked som BRP kan stå för så är det ju tydligt vad man ska förhålla sig till och då är det ingen ide gnälla, man slipper spekulationer och gissningar, men det är verkligen tvärt om.
t.ex. så vet inte ÅF om de kommer levererade med antistab, isrivare och extra boggiehjul, det är tydligen något man tror/antar men inte något man vet. Förstår inte hur det är möjligt att man inte kan få några raka svar om något konkret med tanke på att snart ska alla skotrar börja åka över pölen. Om man räknar bakåt med 4 veckors båtfärd så måste skotrarna börja åka hitåt nästa vecka för att det ska finnas en möjlighet att det ska finnas någon skoter hos någon handlare till V52 för montering/leverans.
Kan inte greppa att det ens är möjligt att det kan finnas några tveksamheter vad gäller både leverans och hur de ska utrustas, iaf om det är V52 som är tidigaste-tiden för leverans som några har fått.
Dom har redan åkt iväg med båten förra veckan 😆
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Tror alla kommer få sina maskiner under januari, annars är det "över" för BRP och dess trovärdighet...... Man kan inte leverera lös-snömaskiner efter den bästa pudersäsongen är över. Har fortfarande V3 som leveransvecka och förutsättar att det är så det kommer bli, alternativt tidigare.

Informationsflödet är den del som jag anser varit katastrof, man får inte tydliga svar på någon fråga. Hade man fått lite tydliga besked som BRP kan stå för så är det ju tydligt vad man ska förhålla sig till och då är det ingen ide gnälla, man slipper spekulationer och gissningar, men det är verkligen tvärt om.
t.ex. så vet inte ÅF om de kommer levererade med antistab, isrivare och extra boggiehjul, det är tydligen något man tror/antar men inte något man vet. Förstår inte hur det är möjligt att man inte kan få några raka svar om något konkret med tanke på att snart ska alla skotrar börja åka över pölen. Om man räknar bakåt med 4 veckors båtfärd så måste skotrarna börja åka hitåt nästa vecka för att det ska finnas en möjlighet att det ska finnas någon skoter hos någon handlare till V52 för montering/leverans.
Kan inte greppa att det ens är möjligt att det kan finnas några tveksamheter vad gäller både leverans och hur de ska utrustas, iaf om det är V52 som är tidigaste-tiden för leverans som några har fått.
New York - Göteborg tar ca 2,5-3 veckor med båt, förutsatt att det inte skall mellanlossas i någon europeisk hamn. Men eftersom det är BRP så skeppas de kanske ut via Kanada, Halifax? Då tar det någon dag mindre dessutom... Sen är det ju bara resten kvar av logistikkedjan inom landet.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Såg på Dootalk att övre plastöverfallet till styrstången bara satt med en bult.
Det ser ut som en designmiss i mina ögon.


 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Såg på Dootalk att övre plastöverfallet till styrstången bara satt med en bult.
Det ser ut som en designmiss i mina ögon.


Detdär är för att få mer flex i styrstången. Har man slutat med 3d cad nu för tiden? En sådan grej bör upptäckas väldigt tidigt.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Han som satt upp detta på DooTalk hade ju mailat BRP. Och fått svaret och det är tänkt att var så. Iof vad annat kan dom svara ifall det nu var en miss. Dock ser jag det som väldigt långsökt att det skulle ha missats på alla protoyper och testmaskiner och att inge skulle ha påpekat det.

Så nån tanke bakom finns väl
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Helt säkert inte en miss, man ville mest troligt använda den gamla bussningen och bedömde att den andra bulten inte behövdes.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Helt säkert inte en miss, man ville mest troligt använda den gamla bussningen och bedömde att den andra bulten inte behövdes.
Ja missen är ju att dom användt den gamla bussningen med 2 hål där.

Skulle dom ha gjort en ny bussning som var gjort för att bara monteras med 1 skruv så skulle nog inte så många reagerat