Ski-Doo 2017

snowbound

Medlem
2 feb 2016
10
0
1
men tyvärr är det inget REVolutionerande i det. De har ju sagt att de tänker skriva om historien precis som de gjorde med Rev'en. Nåt är lurt!
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
100
63
Skellefteå
..."our passion for creating what's next has reshaped the industry, and we are ready to do it again"

Kanske inte direkt skriva om historien jag läser in i ovan citat, men ngt nytt blir det, men inget REVliknande tror jag.
 

snowbound

Medlem
2 feb 2016
10
0
1
..."our passion for creating what's next has reshaped the industry, and we are ready to do it again"

Kanske inte direkt skriva om historien jag läser in i ovan citat, men ngt nytt blir det, men inget REVliknande tror jag.
fast de är ju redo att göra det IGEN :) som det står i slutet :D
kanske plast composit boggie AD Boivin? såg nån annan på dootalk snackade om det företaget om att skidoo hade kontakt med dem? :phone: ...synd att de inte gör en ny snowhawk. Då hade jag blivit 16 igen :evil:
 

Safali LC

Medlem
17 feb 2016
16
0
1
Ja vi kan väl säga så här...ni som har en lössnömaskin av senare snitt...sälj den medan den är värd nåt. Alla som får tag i en kommer köra Summit 2017
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Ja vi kan väl säga så här...ni som har en lössnömaskin av senare snitt...sälj den medan den är värd nåt. Alla som får tag i en kommer köra Summit 2017
Du menar väl en Ski Doo Kraken Summit 1260 trippel med kompressor? Hoppas den är slidmatad också! 😃

Skickat från min Commodore 64
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Hehe nä men Summit och MXZ blir nåt i hästväg.
Ska bli kul att se vad dom kommer med men man måste ju ha lite humor i dessa trådar då det spekuleras så in i hel**** på dom amerikanska forumen. Jag kan ge mig f*n på att många av som inte ens äger en skoter och sitter med foliehatten på framför datorn!
Jag däremot längtar tills den mytomspunna och legendariska värsting skotern Kraken kommer ;)

Skickat från min Commodore 64
 

Safali LC

Medlem
17 feb 2016
16
0
1
Ska bli kul att se vad dom kommer med men man måste ju ha lite humor i dessa trådar då det spekuleras så in i hel**** på dom amerikanska forumen. Jag kan ge mig f*n på att många av som inte ens äger en skoter och sitter med foliehatten på framför datorn!
Jag däremot längtar tills den mytomspunna och legendariska värsting skotern Kraken kommer ;)

Skickat från min Commodore 64
Japp :) Har själv inte hört nåt om nån Kraken till 2017 men "det går rykten" om ny motor och nytt chassie på ett fåtal modeller
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Japp :) Har själv inte hört nåt om nån Kraken till 2017 men "det går rykten" om ny motor och nytt chassie på ett fåtal modeller
Kraken har förståsigpåare surrat om i flera år nu. Enligt legenden om Kraken ska det vara en herrejösses skoter som Ski Doo håller på tills dom anser att den har ett värdigt motstånd. Du hör ju själv hur det låter... 😂
Kika in på Dootalk eller googla på Ski Doo Kraken så finns det massor av tuff info om The beast! ;)

Skickat från min Commodore 64
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Vet inte om jag är dålig på att googla men när jag sökte på skidoo kraken så hittade jag bla denna bilden:
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Alltså de här är fan värre än silly season i hockey!! :D
Det är bigfoot på skoter å de är fasiken allt. Yamma 2takt på 180hk å 880etec2. Tur lite av denna cirkus dämpas på måndag ;)
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Fake eller ?

Det får vi se, men om det där är ännu en revolution från ski doo bli man ju mest besviken. För körställning och utformningen av maskinen är ju inget annat än ännu en uppdatering av XP chassit vad denna Photoshop bild visar.

Skickat från min Commodore 64
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Dessutom är det en can am spyder ihopsatt med en gammal ski doo bandtunnel... :)

Skickat från min Commodore 64