Ski-Doo 2017

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Ser ju ut att vara någon öppningsbar huv ala xp chassiet. Kan man inte längre plocka av hela i ett stycke så bryter jag ihop som när man ska montera isär xp med lysbula å hela kittet
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö


För er som inte minns hur ski doo såg ut när dom var snygg för 40 år sedan ;)

Skickat från min Commodore 64
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Då stämmer det nog. Synd. Gillade inte alls den . Men minns för 13 år sedan när Reven kom , usch tänkte man vilket missfoster. Men det visade ju sig vara det 'värsta'. Sen när Xpn kom vid -08 var det samma visa då åxå.

Hoppas det kommer en 850 , den går nog bra.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Själv tycker jag den ser riktigt bra ut, smaken är som baken. :)

Härligt att det kommer nyheter!
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Hur är det egentligen med tävlingsklasserna. Hillclimb kanske inte är så pass stort att BRP bryr sig om begränsningar på motorvolym men för skotercross är det nog annorlunda? Jag gissar att det finns en 800cc klass, där 850 blir för stort? Dom kan förstås göra en specialare just för lössnösegmentet, annan vev kanske med större slag så volymen blir lite större.

Tankar på det?

Skoj om GEN2 äntligen kommer till skidoo också.

Jag tycker den ser elak ut!
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Summiten å den gul/svarta maskinen e 2 olika skotrar iaf, den gula skulle ja tro e nån 4taktshistoria då den ser mycket klumpigare å bredare ut i plasten. Titta bara på nosarna så skiljer det en el del i utseende, summiten är mer spetsformad medans den gula e mer "smackat in i en vägg"