Ski-Doo 2017

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Det lär ju tyvärr bli så. Ska iallafall testa sätta en primärfjäder med mjukare sluttryck. Sitter 170/350 nu men man hade nog kunnat åka med 290-300 sluttryck. Och mindre vikt på skruven eller kanske ingenting alls.
 

Twalle

Välkänd medlem
13 okt 2012
152
1
16
piteå
Har clickern på min på 1:an och ändå varvar den 8400 (peak), det är väl jättemassor för mycket? Kört på ca 200 m höjd.

I övrigt går min otroligt bra, kan ta på variatorerna med händerna direkt efter körning, remmen ser ny ut. Har inte tagit bort nå ljudisolering den är helt original.

Jo just det, om jag ligger i 60-70 på isen och drar på full gas, då känns det som att motorn ska flyga ut ur huven, vibrerar som tusan, någon mer som har så? Kanske är pga övervarv?
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Har samma känsla som dig twalle. Från 5000 varv till 8200+ är det mest bara tomvarv på sjöar/spår. Svårt att bedöma hur den går i snö eftersom det vara för lite mjuksnö för att den ska få "kämpa". Tyckte den tomvarvade likande i mjuksnön som var i januari. Dock ej lika tydligt när det var mer snö.
 

antesandberg

Aktiv medlem
21 feb 2013
64
4
8
Piteå
Tycker det känns lite magstarkt av BRP att släppa info och bilder på 2018 modeller med tanke på hur länge man fick vänta på summiten. Man har bar hunnit ha den några veckor å dom har inte hittat någon lösning på befintliga problem. men släppa info om kommande går bra. lägg tid på det som finns å fixa dom innan ni gasar för nästa...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Tycker det känns lite magstarkt av BRP att släppa info och bilder på 2018 modeller med tanke på hur länge man fick vänta på summiten. Man har bar hunnit ha den några veckor å dom har inte hittat någon lösning på befintliga problem. men släppa info om kommande går bra. lägg tid på det som finns å fixa dom innan ni gasar för nästa...

Så är det ju alltid..

Är helnöjd med min 850 och behöver än så länge inte någon lösning på något annat problem än att jag inte kan sluta le när jag kör den.
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Så är det ju alltid..

Är helnöjd med min 850 och behöver än så länge inte någon lösning på något annat problem än att jag inte kan sluta le när jag kör den.

Vad la du för något i din variator bara 6 gram extra på pivoten eller?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Tycker det känns lite magstarkt av BRP att släppa info och bilder på 2018 modeller med tanke på hur länge man fick vänta på summiten. Man har bar hunnit ha den några veckor å dom har inte hittat någon lösning på befintliga problem. men släppa info om kommande går bra. lägg tid på det som finns å fixa dom innan ni gasar för nästa...
ja dom borde sluta utveckla ALLT tills dessa få som är tjejtjuriga är nöjda.....
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Det är väl klart de måste släppa nytt inför 2018 kring dessa datum, när ska det annars ske? midsommar?
Däremot så bör de ta ansvar för de fel som de har på 2017års maskiner och försöka hitta en lösning på det även om de släpper nytt.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ingen mer som har problem med glödande pipa/slutburk? han jag känner som har problem visade en film då han tvär gasade då den stod på tomgång, och den skickar ju blåa lågor ur utblåset, ser precis ut som då man svetsar. den har åkt in och ut från åf och bytt saker, nu har dom slut på ideer men vill inte fortsätta byta grejjer tills den går som den ska. så nu började han prata med dom att få lämna tillbaka den, men de ville dom väl inte heller
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
ingen mer som har problem med glödande pipa/slutburk? han jag känner som har problem visade en film då han tvär gasade då den stod på tomgång, och den skickar ju blåa lågor ur utblåset, ser precis ut som då man svetsar. den har åkt in och ut från åf och bytt saker, nu har dom slut på ideer men vill inte fortsätta byta grejjer tills den går som den ska. så nu började han prata med dom att få lämna tillbaka den, men de ville dom väl inte heller
Jag hänger på dootalk mer än jag borde, och, har aldrig läst om ett liknande fall, så ovanligt är det.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Jag har tryckt sönder expansionskärlet med knät (ej elstart) slagit av ett styrstag (gick rakt av i avsmalnande) och skidan skar in i en björk (för smal ytterkant??) bytte även till gjutgärnsbåge bak och det är den märkligaste konstruktionen på en båge jag sätt (men känns stabil).. Tycker den gått sönder onödigt mycket, mer än vad min förra summit gjorde, men kanske bara är inbillning
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Skidorna gör sitt bästa i att kasta av en vid vissa fören.

Slog runt så inihelvete i vuogga då skidan skickade iväg mig åt ett håll och skotern åt ett annat.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
skidorna va livsfarliga sen dom kom och kommer fortsätta vara det tills dom gör nått åt dom
 

Twalle

Välkänd medlem
13 okt 2012
152
1
16
piteå
Är det någon mer som upplever ett fladdrande ljud från tunneln? Det låter som att kammarna slår i nånting men det gör dom inte vad jag kan se, hör det bara då jag kör sakta på hård led. Är inte pga isbildning heller då den låter så direkt när jag kört ut ur garaget.
Har för övrigt kollat med åf om övervarvningen och enligt dom så jobbar brp på att lösa problemet. Däremot fick jag veta att varvräknaren visar 200 rpm högre än vad den verkligen varvar och att toppvarvet ska vara 8050, inte 7900 som dom sagt tidigare.