Ski-Doo 2017

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Min enda 391 rem jag slet korden på ersatte jag med en Ultimax XS821 (1400kr), tyckte 120mil på 1a var ett väldigt bra resultat!! Dessutom så ligger varven perfekt på den nu med denna rem, samt 5g på skruvarna. Sänkte ca 300varv.
Avvaktar med spänning vad de kommer med för uppdatering på variatorerna för våra 2017 till hösten, BRP kommer med nåt har de lovat (i alla fall i US).
Jag har extra ventilation, rensat all ljudisolering och kapat variator skyddet nertill.
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Ingen som haft fel på sina summit 600 -17? Har planer på sälja min 800 Axys och gå ner till en 600
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Går det eftermontera shot på-17 Summit
Allt går men lär vara svindyrt. Som drdryyls säger är det nog inget som Ski-Doo tar på sig att göra.

Man tycker det inte ska behövas så mkt dock. Kabelhärva och kondning, kanske ny stator? antagligen lite programvara. Tro om det är något mer?
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Det är en klockren skoter!, inga fel utom att rave portarna kan fastna vid inkörning, service fix. Inga fel på vår som vi köpte ny i år, fast det var en 2016-modell. 146" känns lagom å går rätt bra på led också.
Går ej att jämföra med 850n, som är väldigt mycket brutalare på gott å ont. Väldigt lättkörd och snål på olja + soppa, skoj även utan 1,5m lössnö.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Hur har ni viktat v
P driven? Fött tips om clicker 2 å maxvikg 14g tror jag det var, vill att den ska gå hårdare och sen måste jag få den att hålla ner skidorna vid klättring (spänna ner remmen??)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Körde nya mxz 850 i förrgår. Härlig maskin och bra justerad standard för min vikt. Spårar perfekt inget vingel ja knivskarpt kursstabil. Boggie och framvagn lirar helt underbart. Jävligt fin att växla mellan stå och sitt köra. Skön dyna för aktiv körning. Jämfört med mina xrs så är den klart modernare. Känns lite crosshoj över den. Smidig maskin som är härlig att åka fort med. Andra dämpare och matta så blir den en dröm
 

Det

Välkänd medlem
24 jan 2017
132
1
6
Har aldrig hört talas om att man lämnar en deposition när man beställer en ny maskin. Skriver ju under ett kontrakt och nu till 2018 står det leverans i november men sen att handlare som har fått 100 maskiner på för order (till 31 maj) inte kan hålla leveranstiden fast att dom jobbar dygnet runt har man ju full förståelse för.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Jaha så någon som kan, vafan ska man göra med variatorerna?

Får inte bli mjuk som gamla 800 utan ska komma hårt å fort, samt lyfta skidorna mindre när det blir brant, samt sluta kasta av en när man tvättar över gamla spår... Då blir den oslagbar.. dock nöjd om jag får till variatorerna så den går kallare och gärna mer ummph
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Vad står det i den svenska service bulletinen då?

Skall man tyda det som står på dootalk samt Facebook så verkar det ju inte så positiv.
Att dreva ned och shimsa motorfästen kan ju inte lösa problemen med att den slår i varvtalsstoppen.

Tror att för lite folk klagar och då tycker inte brp att problemet är stort nog. Vi som köpte 2017 får nog räkna med att pytsa in 4-5 på ett eftermarknadskitt :(

Undrar hur den helt nya variatorsetupen för 2018 fungerar?
 

Det

Välkänd medlem
24 jan 2017
132
1
6
Nu är ju variatorbestyckningen för Summit 2017 bara en bestycknings fråga då dom levererades hit
till Norden med höghöjds bestyckning istället för havsnivåbestyckning som vi ska ha.

Det fixar många med att bara vikta på vikterna och det har många återförsäljare gjort redan i fjol.
Det som står i svenska service bulletinen vet jag inte på rak arm, har den på hemma datorn men det är nog mest för att ca 15% av Summitarna har tagit onormalt mycket rem.
Givetvis står BRP för kostnaderna så din maskin inte övervarvar.