Xcr 600 går på två

TheDOC

Ny medlem
9 feb 2015
3
0
1
Rimforsa
Köpte den förra vintern och körde en helg, den gick illa på tomgång och efter några sekunder på fullt börjar den mota och bli utan ork.
Den hade stått i något år så trodde det berodde på dåliga stift och gammal soppa.
Bytte stift nån helg senare och startade och tyckte den gick fint dom metrarna jag körde den då (snön hade smält bort).
Startar upp den förra helgen i hopp om att problemen ska va borta men fortfarande samma problem, konstaterar att cylindern längst från variatorn inte går alls inte ens på tomgång.
Gnista finns och soppa får den, har sökt men utan framgång.
Förra ägaren hade bytt gasvajer, kan det va så att förgasarna inte blivit helt synkade efter det?
Mvh Kim


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
De låter tyvärr som höger cylinder är utan komp,,,ta kompprov . Om du inte har en kompmätare tryck fast tummen i tändstiftshålen och be någon dra i starten för man känner om någon cylinder är helt utan komp eller ligger lågt i komp.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Hur ser stiftet ut på cyl.som ej går?
Kan ju vara att den flödar på den cylindern&släcker stiftet.
 

TheDOC

Ny medlem
9 feb 2015
3
0
1
Rimforsa
Gjorde ett nytt försök idag, får den att gå några sekunder efter jag snapsat cylindrarna, tror pumpen behöver en rep sats då det inte kommer fram soppa?

Stiftet på cylindern som inte går ser ut som nytt.

Har inte skruvat bort luftburken ännu, ska kolla det nästa helg om jag hinner.

Kollade med komptestare och det låg rätt lika vill jag minnas (är två år sen det gjordes)


Skickat från min G3311 via Tapatalk