Lynx 2017

Micken79

Ny medlem
20 feb 2016
2
0
1
Falun
www.motorbiten.se
Ski Doo verkar få en ny motor, en 850 cc tyckte jag att läste någonstans. Får se på Måndag :) Troligen får även Lynx också den nya motorn :) Vi har möte med BRP i Hemavan den 1a mars, då ska vi få prova dom! Ska försöka lägga upp lite bilder på dom, lägger upp dom här då.
 
Last edited:

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Tror Lynx kommer släpa ett år efter ski-doo, alltså ski-doo får ny motor o chassi men Lynx får vänta till 2018 releasen. Men det är ju bara en gissning och jag hoppas den är fel.
 

Boondocker15

Välkänd medlem
12 apr 2015
198
1
6
Pajala
Ski Doo verkar få en ny motor, en 850 cc tyckte jag att läste någonstans. Får se på Måndag :) Troligen får även Lynx också den nya motorn :) Vi har möte med BRP i Hemavan den 1a mars, då ska vi få prova dom! Ska försöka lägga upp lite bilder på dom, lägger upp dom här då.

👍🏻
Är det skidoo och lynx ni ska testa? Hade för mig att lynx släpper 22 mars först?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Tror Lynx kommer släpa ett år efter ski-doo, alltså ski-doo får ny motor o chassi men Lynx får vänta till 2018 releasen. Men det är ju bara en gissning och jag hoppas den är fel.
Så var det förr i tiden men senaste generationerna har det inte diffat något. E-tec fick dom samtidigt, både XP och XM/XS-chassiena fick dom samtidigt och jag inte missminner mej osv.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Lynx fick både xp och xm chassit ett år efter skidoo.
2009 kom väl Rex, sedan kom Rex2 2014.
Motorerna har dom dock fått samtidigt.
Om jag minns rätt.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Lynx fick både xp och xm chassit ett år efter skidoo.
2009 kom väl Rex, sedan kom Rex2 2014.
Motorerna har dom dock fått samtidigt.
Om jag minns rätt.
Det stämmer säkert. Å andra sidan så har ju inte Doos samtliga modeller bytt chassie samtidigt helelr. XRS och Freeride släpade väl ett år sist och som det ser ut så kommer Freeride släpa ett år även denna gång.
 

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Hörde rykte att Lynx inte skulle komma med nya motorn och nytt chassie i år, vilket skulle va bedrövligt men time will tell
 

Mulle

Välkänd medlem
2 mar 2005
498
0
16
Mora
Rena tortyren att behöva vänta till troligen nästa vecka.
Lynx har en liten sluten grupp, (2001 5st) som planerar upp till 5 år in i framtiden, således har dom känt till nya Rotax motorn och Skidoo chassiet i flera år och haft tid på sig att välja en likvärdig eller bättre setup, eller vänta 1 år.
Min gissning är att vi får en positiv överraskning.