Diablo racings DRT V-kit till Arctic m800/8000

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
hallå! Köpte ett v-kitt från knr i Boden är nöjd som fan mä kittet men tycker de matar på dåligt! Varvar mycket men verkar inte växla ut riktigt så de går att åka på! Om ni förstår!

Så nu till min fundering! Hur har ni viktat vikterna? Satt dit de med org viktning dvs 2 brickor på den rörliga delen och 1 bricka på "månen".

Tycker flåset är dåligt efter man komme 10 meter typ de varvar men händer som inge mer! Man vill ju gämn knuff så de går å ligga åka på rullen tills man släpper gasen så att säga
 

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Du och jag är nog inne på samma spår då.. Frågan är ju hur man ska vikta basen och vilka varv ska man sikta på?
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
hallå! Köpte ett v-kitt från knr i Boden är nöjd som fan mä kittet men tycker de matar på dåligt! Varvar mycket men verkar inte växla ut riktigt så de går att åka på! Om ni förstår!

Så nu till min fundering! Hur har ni viktat vikterna? Satt dit de med org viktning dvs 2 brickor på den rörliga delen och 1 bricka på "månen".

Tycker flåset är dåligt efter man komme 10 meter typ de varvar men händer som inge mer! Man vill ju gämn knuff så de går å ligga åka på rullen tills man släpper gasen så att säga
Har du pratat med Christian på KNR? Han är jäkligt behjälplig och har bra support, mejla dina tankar till honom så får du garanterat hjälp.
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Ha snackat mä Christian idag! Men han säger att man ska vikta av lite men tror han missförstod va ja är ute efter! Sak samma! Ja ska prova mig fram själv ist. Är tjurig så ger mig inte i första taget! Tror/känns ju som de finns gott om pulver i AC:n för att få lite mera öösss ja kommer med ett resultat när ja ha laborerat klart!
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Hur kan man vara nöjd med kittet och i nästa mening säga att det matar på dåligt?
Vad är det som är bra med kittet?
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Hmm.... Mina vägde 78g. 2brickor i hälen, 2 på mitten och 1 på topp.
Kör du std?
Jag hade DD yrör, 2.5* kil och snålad med pcv.

Men går den grymt i djupsnön är den surrig på led.
 

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Hmm.... Mina vägde 78g. 2brickor i hälen, 2 på mitten och 1 på topp.
Kör du std?
Jag hade DD yrör, 2.5* kil och snålad med pcv.

Men går den grymt i djupsnön är den surrig på led.
Sen är ju frågan lång eller kort skruv?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Har du årets kit eller inte? Vet att det är uppdaterade vikternas till i år och att viktningen ändrats. Du ska inte vara rädd om det varvar 8200+.