Yamaha 2017

iamhenriksson

Välkänd medlem
2 jan 2014
104
3
18
Tjautjas
minns inte exakt, var förra säsongen, det gick nästan hel oljetank på ca 2 veckor, men då var de också mycket lössnö körning. Lugn körning efter leden så drar e-tecarna inte alls farligt med olja.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Kom igen detta är ingen akademi. Vi är här för att ha kul och det var en Yammasupporter som började tala om den höga oljeförb som inte är den verklighet som de flesta Etec förare känner igen.

Men för att gå ontopic igen. Hoppas Yamaha presenterar något riktigt smaskigt snart :)
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Läser man i jänkarnas forum så verkar det som att de önskar sig en led/lakeracer mer än ngt annat (iaf så långt jag hade ork att läsa). De är iofs en rätt stor kund jämfört med oss, så man får väl se om Yamaha har styrt in helt på deras spår. Men oavsett vad som kommer nu så verkar det ju vara nytt, finns ju iofs en logik i att släppa det som den största kunden önskar först. Men kort kan ju bli längre om det är lyckat.
 

O.Johansson

Aktiv medlem
14 jul 2012
54
0
1
Skulle gissa att dom kör vipern som mountain och crossover och med den nya skotern som led-racer.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Boondocker15

Välkänd medlem
12 apr 2015
198
1
6
Pajala
Jag behöver nog mer bevis än ett par rader på ett forum för att betrakta det som klarlagt

9 liter olja på 96 mil, denna säsong, med en medelförbrukning av bensin på 2.5 liter milen= 3,75% olja per liter bensin. Är det medelvärde jag har på min 800 etec då har jag kört ca 70% lössnö/lek och resten transport sträckor.
Men gasar du så drar den, 2 mil lek på myr drog min 15 liter bensin och 1/4 av oljetanken
(Offtopic jag vet)
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Jag gissar på en ny motor, som ersätter den gamla "nytro motorn", kanske den motor som idag sitter i r1an? Hade varit tufft med en original monterad turbo, men så mkt vågar jag inte hoppas på :)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Tyvärr blir det nog rätt få "nyheter" från Yamaha. Några amerikanska köpare lurar man väl med nya dekaler och liknande på Viper, men de "riktiga" Yamahamodellerna uppdateras i mycket långsam takt. Fördelen är förstås att du vet vad du får och grejorna är utprovade. Nackdelen är ju att "vill ha"-faktorn är tämligen begränsad för den som vill väcka känslorna...
Motormässigt tror jag på väldigt få uppdateringar - man har redan den bästa fyrtaktsmotorn, varför slösa pengar på att anpassa något nytt? Det väntar man nog med tills någon konkurrent kommer med något bättre.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
CITATET HELT FÖRÄNDRAT OCH RYCKT UR SITT SAMANHANG, men jag kunde bara inte låta bli :madgrin: Sorry!

Tyvärr blir det nog rätt få "nyheter" från Yamaha. De "riktiga" Yamahamodellerna uppdateras i mycket långsam takt. Fördelen är förstås att du vet vad du får och grejorna är utprovade.
Motormässigt tror jag på väldigt få uppdateringar, varför slösa pengar på att anpassa något nytt? Det väntar man nog med tills någon konkurrent kommer med något bättre.
Yamahas 540-motor kom 1979 och lever ännu, så visst har du rätt. Varför förändra något som funkar... :ciao:
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Om Yamaha ska vara med i matchen så tror jag man måste satsa på lite lull lull, typ klickbara extradynor, rutor förvaringsboxar etc. Varför köpa en halvblessyrig arctic yam, när man kan köpa en vältänkt brp?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Alla Yamaha är ju inte Arctic Cat, långt ifrån... Det är bara Viper som dekaltrimmas.

Men visst lär BRP tjäna pengar på sin tillbehörsflora.


Sent from my iPhone using Tapatalk