Yamaha 2017

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Enligt Yamaha bloggen http://snowmobiles.yamahablogs.ca/

Release 5pm eastern mars 1

Saxat från bloggen:
There are some things I would really like to share and speak to here in the near future. March 1 is our next embargo and there are sure to be some questions, so here’s my commitment to finish up this season with some regular posts and we’ll see where that goes.
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Turbo orginal lär komma, frågan är om det blir nytt chassie och med apexmotorn i
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Den videon sa inte mkt... inget alls egentligen. Men ändå så blev man klart nyfiken på fortsättningen.
Men tycker motorn lät lite... tunn? inte sådär dovt som man är van 4-takt.
Eller så är det jag som inbillar mig...
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
ca:2v kvar till Yamaha drar bort skynket för 2017års modellprogram, och snudd på noll spekulationer. Börjar vara lite svagt intresse för märket?
Nåväl... kanske visar de upp något som får fart på tråden.
Man kan ju alltid hoppas iaf..
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Lite mer än nya färger tror jag det blir eller hoppas iaf.

Iofs inga planer på att köpa helt nytt från ngt märke just nu, men det är alltid roligt med utveckling. Och gärna helt nytt inte bara vidareutveckling. Men det är oavsett märke...
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Nånting nytt bör komma. En del folk från diverse åtrförsäljare är i Kanada den här veckan för att se nästa års modeller. Det skulle knappast blivit någon sådan resa om det inte vore något nytt på g.
Men färgbyten blir det alldeles säkert också på existerande modeller, jag tror på en gul/svart bland annat.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
påminde starkt om yamahas R6 motor i ljudet tyckte jag.
blir en phazer med en r6 125hk motor =) trust me =)

Yamaha Phazer V-MAX R6 -2017 =) typ hahaah
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Att döma av videon så tycker jag föraren sitter väldigt framåtlutad... Rumpan långt bak och utsträckta armar.
Jag gissar på en APEX ersättare. Alltså ledracer med servo m.m. Med körställning för att åka fort på fina breda leder.
Men kan ju vara en luring av Yamaha också. Ny motor lär det ju dock vara. Vilket kanske är mest intresant. =)
Frågan är bara vad för motor, Yamaha tillverkar ju mycket tripplar nu till MT motorcyklarna. Så en trippel är väl ingen högoddsare.
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
De sa väl när de gick ihop med arctic att de skulle komma med fyra fem egna Yamaha produkter de närmaste åren. Ville dock inte svara på om det va motorer eller chassin. Nu kan det ju så klart ha ändrats pga att samarbetet med arctic gjort att de äntligen tjänat pengar i Nordamerika. Jag skulle dock ändå sätta en liten slant på att det är en snabb ledmaskin de kommer vida upp då jag tror de har en stor skara nordamerikaner som väntar med dollarbunten i hand bara de får en ny hypersled från Yamaha. Alt att arctic tagit fram ett nytt mountainchassie som yamaha kan stuva ned en ny motor i men då känns deras reklam teaser rätt missvisande.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Vad jag tror:
Yama har tagit metallgjutningen till nya höjder och börjat gjuta
-sadelskumet av en ny mjukgjord ultratung blyskum.
-Huv och sidopaneler i segjärn
-Framvagnsbussningar i kristall
- Boggier i ett stycke som inte fjädrar överhuvudtaget men tappar all mattspänning vid minsta vibration.

Allt detta resulterar i en ny "superduperfantastisk" ultratung ledsmiskare tillgänglig med flera mattlängder.

Vad jag hoppas:
Yama har
- sparkat HELA fjädringsavdelningen och skaffat in nån som begriper sej på en skoterfjädring
- förstått att skotrar ska vara så lätta som möjligt, en lätt och svag skoter håller hursomhelst längre än en tung och svag!
- insett att deras enda existensberättigande i dom sportigare segmenten är möjlighet till överladdning och satt detta standard.

Kvalitetsmässigt har Yama varit outstanding i många år men som snömaskiner har dom varit helt värdelösa. Har länge misstänkt att skoteravdelningen på Yama har varit någon form av straffkoloni där dom som tabbat sej ordentligt på MC/Cross/Piano/båtmotoravdelningarna får sitta av några år för att sona sina brott. Kom igen nu Yama, ni kan säkert om ni försöker!! =)