Polaris 2017

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Är det bara denna tråd som inte finns ännu?


Jaja kan ju vara kul att vara först också! =)
Än om det var några små rykten om t.ex. en SKS 144" i någon annan tråd här. =)
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Äntligen någon som startade denna tråd.
Jag var för feg ;)

Har faktiskt försökt hitta någon bra läsning men ej lyckats!
Ös på med info asker ;)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
146" om jag får rätta lite :)
Haha jag skrev det först, men tänkte att det blir ju inte rätt i Polaris mått. Men skulle gått på vad jag hade för mig du skrev...
Och sen skrev jag ju också små rykten, men var väl snarare att du lät rätt säker på det hela faktiskt. =)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Haha jag skrev det först, men tänkte att det blir ju inte rätt i Polaris mått. Men skulle gått på vad jag hade för mig du skrev...
Och sen skrev jag ju också små rykten, men var väl snarare att du lät rätt säker på det hela faktiskt. =)
Anledningen till att den blir i 146" är för att det finns betydligt roligare mattor för den längden.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Som Yamaha-ägare hoppas jag att de behåller samma fabrik för A-armarna, så de bara kapacitetsmässigt kan ha en kund(har starka misstankar om att det är samma som gjort mina vevstakar i år, även om det är olika material) därmed måste Yamaha hitta en ordentlig producent som gör hållbara grejer istället.
Dagens mest onödiga inlägg måhända, men det är väl genomtänkt och absolut inte påverkat av gratissprit på flygen hemåt. :-D
 

Iggesota

Välkänd medlem
26 jan 2010
244
1
18
Iggesund
När är det sagt att Polaris släpper modellprogrammet för 2017? Man vart lite sugen på snöskoter nu när man för omväxlings skull suttit uppe i natt å plogat snö denna vinter....
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
När är det sagt att Polaris släpper modellprogrammet för 2017? Man vart lite sugen på snöskoter nu när man för omväxlings skull suttit uppe i natt å plogat snö denna vinter....
Brukar vara i början av mars, sen någon liten teaser innan.
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hoppas på en värdig ersättare till 600rr. Dvs ny racemodell men med ledvänligare snurra å separat oljeblandning, får gärna dra mindre en 30+ L /100km :)