+ Svara på ämne
Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 8 14 15 16 17 18
Resultat 171 till 176 av 176

Ämne: Arctic Cat 2018

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Mar 2016
    Skoter/ATV
    Lynx 850

Sv: Arctic Cat 2018

Förseriemotorerna är något annat än dom som kommer ut till kund året efter, Vem minns inte F7 motorn? Var samma där.

PRO sledder
    Reg.datum
    Mar 2011
    Skoter/ATV
    Arctic Cat XF 800 HC

Dynotech säger 150 std, 155 med Pcv och 160 med Pcv + Ssi pipemod. Gamla ho kunde du kräma ur lite högre toppeffekt med Pcv vad jag kan förstå av div bromsningar. Men man åker ju inte många procent på fullgas så det viktigaste är nån häst på topp utan hur snabbt motorn bygger effekt. Har hellre 155hk direkt än en seg motor med 170 då jag inte åker många SEK fullgas i taget!

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Mar 2016
    Skoter/ATV
    Lynx 850

Citat Ursprungligen postat av Macke78 Visa inlägg
    Dynotech säger 150 std, 155 med Pcv och 160 med Pcv + Ssi pipemod. Gamla ho kunde du kräma ur lite högre toppeffekt med Pcv vad jag kan förstå av div bromsningar. Men man åker ju inte många procent på fullgas så det viktigaste är nån häst på topp utan hur snabbt motorn bygger effekt. Har hellre 155hk direkt än en seg motor med 170 då jag inte åker många SEK fullgas i taget!
    Då skulle jag gissa på 148hk/hp (eller lägre effekt) i Sverige som McXpress fick ur alla 800cc motorer förra säsongen inklusive Suzuki 800.

Insane sledder askers avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Skoter/ATV
    AXYS RMK SKS 800 146", Snotric SC20,

Citat Ursprungligen postat av Macke78 Visa inlägg
    Sen är frågan hur många sekunder den behåller dom 160hk på toppen. Dagens överbeskyddade motorer är svåra att trimma så man får en långvarig hög effektleverans. Så jag har också hellre lite lägre toppeffekt som är konstant än en hög någon enstaka sekund som sedan går ner till kanske lägre än original efter ett tag.
    "PRO RMK - Det ska inte gå!"
    Bilder -> http://asker.imgur.com/

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Mar 2016
    Skoter/ATV
    Lynx 850

Citat Ursprungligen postat av asker Visa inlägg
    Sen är frågan hur många sekunder den behåller dom 160hk på toppen. Dagens överbeskyddade motorer är svåra att trimma så man får en långvarig hög effektleverans. Så jag har också hellre lite lägre toppeffekt som är konstant än en hög någon enstaka sekund som sedan går ner till kanske lägre än original efter ett tag.
    Varför ger alla maskiner mindre effekt i bromsningar i Sverige och varför ger förserie maskinerna mer effekt?

Insane sledder askers avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Skoter/ATV
    AXYS RMK SKS 800 146", Snotric SC20,

Citat Ursprungligen postat av poolle Visa inlägg
    Varför ger alla maskiner mindre effekt i bromsningar i Sverige och varför ger förserie maskinerna mer effekt?
    Det är för att vi har en helt annan kultur här.
    Förseriemaskner är ofta perfekt injustrerade utan någon extra säkerhet.
    "PRO RMK - Det ska inte gå!"
    Bilder -> http://asker.imgur.com/

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-04-06, 19:31
  2. Köpa ny arctic eller NY arctic.
    Av okksson i forum Arctic Cat
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-11-15, 20:46
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 18:10