Arctic Cat Sno Pro 440 helrenovering!

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
När vi byggde om min F6 för massa år sedan så gjorde vi en kapjigg till cirkelsågen så det vart ett rakt snitt och likadant på bägge sidor :) Fungerade riktigt bra faktiskt.
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
När vi byggde om min F6 för massa år sedan så gjorde vi en kapjigg till cirkelsågen så det vart ett rakt snitt och likadant på bägge sidor :) Fungerade riktigt bra faktiskt.
Okej! Hur gjorde ni den på för vis? :)

/ Jonas
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Förlänga den till 144", tycker det känns lagomt.
Blir boggiebyte, känns lättast & säkrare än en hemmagjord förlängning. Frågan är väl vilken boggie ska man försöka få tag på?
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Försök fixa en egen M-huv så du slipper att scoopet sätts igen av snö, personligen tycker jag dock att sno-pro huven ser grymmare ut med sitt scoop men det kanske går att behålla det fast låta maskinen dra luften uppe i lysbulan.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Okej! Hur gjorde ni den på för vis? :)

/ Jonas
Gjorde en brädbit med det mått vi ville ha ifrån klackarna på mattan ut till snittet typ, som vi sen la cirkelsågen mot om du förstår, sen kapade vi en bit, flyttade efter brädan och kapade, flyttade osv.
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Försök fixa en egen M-huv så du slipper att scoopet sätts igen av snö, personligen tycker jag dock att sno-pro huven ser grymmare ut med sitt scoop men det kanske går att behålla det fast låta maskinen dra luften uppe i lysbulan.

Tror dock att jag behåller huven, så mycket snö är de inte häromkring, men det är ett förslag som beaktas!

Gjorde en brädbit med det mått vi ville ha ifrån klackarna på mattan ut till snittet typ, som vi sen la cirkelsågen mot om du förstår, sen kapade vi en bit, flyttade efter brädan och kapade, flyttade osv.
Ahaa! Ja, de va ju ingen dum idé! Då skulle ev matta vara löst.. Men hur är de med boggie? Finns det någon som kan passa direkt eller skulle man kunna byta skenorna endast?

Ska forska lite i detta få se om jag kommer på något!

/ Jonas
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Liten uppdatering.

Var till Sälen igår (11/3) precis en månad från förra gången & det gick lite bättre denna gång! :)
Mindre haverier som t.ex den splitternya bensinslangen som sprack längs med p.g.a för högt tryck / tunt material i slangen, blev uppsvälld som en grillkorv & sprack mitt i en klättring (fick tyvärr inte med de på bild). Annars utöver det så var det väl inga problem tycker jag! Fastnade lite titt som tätt men tog bara kort på den värsta!

Detta är sista kortet jag tog innan vi for hem igen!


Fastkörning!



Har fler bilder men Tinypic krånglar för mig just nu! Eller så är det Telia som inte kan göra någonting rätt som vanligt! :) Men jag laddar upp fler bilder när nätet/Tinypic krånlat klart!

/ Jonas
 

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Jo det gick bra. För kort matta och för låga kammar bara.
På tal om kammar!.Är det en 44,as matta på din?.
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Jo det gick bra. För kort matta och för låga kammar bara.
På tal om kammar!.Är det en 44,as matta på din?.
Nej, jag har 35mm kammar på min maskin! Tycker den tar sig fram ruskigt bra för att vara smal! :)
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Lite bilder! Dålig kvalité pga fick dem via FB Messenger!





Grymt trevligt före uppe i Sälen & hoppas jag tar mig dit igen innan snön försvinner! :)
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
En positiv nyhet & en lite tråkig!

Skotern ligger på blocket (sugen på nytt, haha! (Dålig))

Om den inte blir såld så blir de förlängning & ev smalare framvagn, beroende på om jag kommer på något bra sätt att göra de på!

Ang. förlängningen så blir de antagligen boggiebyte alternativt endast andra skenor, beroende på om det är möjligt att endast byta skenor! Är inne på att få den runt 144"(365 mattlängd)

Vi får se hur de blir men just nu är intresset ganska svalt på blocket! Ett par bytesförslag har kommit in men inget av direkt intresse..


Lär ju finnas någon här som endast bytt skenor för att få maskinen längre tycker jag! Kom gärna med förslag! :)

/ Jonas
 

Sacow

Välkänd medlem
6 jun 2012
304
0
16
Kör du med 440 drevningen?,och om du gör det,hur tycker du att det funkar?.
Jajamen! Det fungerar så sjukt bra! Det jag inte gillar är variatorsetupen, F7 primär (original) 440 sekundär (original) Den växlar på tok för snabbt för att kunna åka långrulle (som syns i filmen) men utöver de lirar allt kanon! Kör på 440 remmen också. :)