Dött lyse switchback 600 - 06

99valnil

Medlem
29 nov 2015
24
0
1
Boden
Försöker få igång lyset på skotern men utan att lyckas. Har tagit upp ljusswitchen och blåst rent och sprutat kontaktsprej men utan resultat. Både hel och halvljuset är dött och helljussymbolen på displayen lyser hela tiden även fast halvljuset ska vara på.

kan tillägga att först dog halvljuset men helljuset fungerade till sista turen då det dog efter en fastkörning.

Någon som haft liknande problem?
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Är ingen expert på det där utan kan bara gå på egna erfarenheter och jag hade samma som du med helljusslampan och problem med lyset. Dessutom höll displayen på att starta om hela tiden. Voltregulatorn sitter på botten under luftburken typ. Det finns ett ombyggnadskit att köpa så man kopplar in nya kablar och regulatorn hamnar på variatorskyddet. Nackdelen är att kitet kostar typ 3500 spänn. :/ Alternativet är att beställa utrikes. Artikeln är iaf

Converter, AC/DC
4011440
Polaris

Googlar du på ovanstående så finns ett ersättningsnummer.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Killen som köpte min swb 600 gjorde ren, putsade och smorde alla kontakter samt satte LED-lampor för att minska belastningen och det hjälpte faktiskt.
 

99valnil

Medlem
29 nov 2015
24
0
1
Boden
Okej min mätare har gjort det ca 2 gånger när jag köpte den men sedan har det försvunnit. Fick igång lyset då jag rengjorde kontakterna till v-regulatorn och bytte vänster handkonsoll. Får väl se i vinter hur det fungerar. Men tack för dina svar, synd att delarna ska vara så dyra :/