Variatorkit M800

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
Undrar vilket kit som ni anser är det bästa till en proclimb M800?
Helst ett som bara är att smacka dit så är det klart. Har varken tid eller lust att laborera med olika fjädrar, vikter osv... Är det nån som sitter på ett sånt och ska sälja så skicka ett PM!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Kanske inte hjälper så mycket, men absolut inte bmp iallafall.

Köpte ett sådant till min -13 M8000 i vintras, och mycket sämre skit går inte hitta för pengarna.

När jag frågade smp om lite support så var svaret "de flesta är nöjd"

Så, nått annat än bmp skulle jag rekommendera.
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Kanske inte hjälper så mycket, men absolut inte bmp iallafall.

Köpte ett sådant till min -13 M8000 i vintras, och mycket sämre skit går inte hitta för pengarna.

När jag frågade smp om lite support så var svaret "de flesta är nöjd"

Så, nått annat än bmp skulle jag rekommendera.
Vad var det som var dåligt med bmps kitet?
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Nu är de visserligen 2 helt olika maskiner men jag körde Bmp v-kit på F7an för nått år sen,med helsystem och pc och den funkade ruskigt bra. Men då fick man ju justera variator setupen själv så den gick som man ville.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jo, jag är övertygad om att det går justera till det. Men då jag beställde så var det för att jag inte orkade eller kände för att justera in från scratch.

Med bmp skulle det bara vara att montera och köra, men så var det inte.

Alla proclimb backar exempelvis dåligt, men nu kan jag inte backa ner från släpvagnen.
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Jo, jag är övertygad om att det går justera till det. Men då jag beställde så var det för att jag inte orkade eller kände för att justera in från scratch.

Med bmp skulle det bara vara att montera och köra, men så var det inte.

Alla proclimb backar exempelvis dåligt, men nu kan jag inte backa ner från släpvagnen.
Då antar jag att du hade kitet med den justerbara torisionsfjädern i sekundären som speedtech inte använder nu i sitt kitet från bmp
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Stämmer bra.

Frågade specifikt om funktionen i den där fjädern vid backning, och det skulle inte vara några problem fick jag veta.

Så dum som man är köpte man det.
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Stämmer bra.

Frågade specifikt om funktionen i den där fjädern vid backning, och det skulle inte vara några problem fick jag veta.

Så dum som man är köpte man det.
Enligt speedtech så säljer dom inte den varianten mer. Men jag får återkomma när kitet är testat