Yamaha srx 500 eller 600 ?

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Är nog en liten felskrivning i annonsen då det inte finns nån srx500. Däremot finns ju sxr500 som har en vätskekyld tvåcylindrig motor. Srx600 är trecylindrig, går givetvis lite bättre men samtidigt tyngre. Och söker du lite tystare skotrar så skulle i varje fall jag inte köpa en trippel...

Sxr ska ju ha lite längre fjädringsväg än srx så det är möjligt att den sväljer guppen lite bättre. Srx kategoriseras mer som lakerunner, dvs köra-fort-på-sjön-skoter..
 
15 okt 2014
32
0
1
Leksand
Är nog en liten felskrivning i annonsen då det inte finns nån srx500. Däremot finns ju sxr500 som har en vätskekyld tvåcylindrig motor. Srx600 är trecylindrig, går givetvis lite bättre men samtidigt tyngre. Och söker du lite tystare skotrar så skulle i varje fall jag inte köpa en trippel...

Sxr ska ju ha lite längre fjädringsväg än srx så det är möjligt att den sväljer guppen lite bättre. Srx kategoriseras mer som lakerunner, dvs köra-fort-på-sjön-skoter..
Oj, okej de va därför jag inte hittade något när jag sökte på SRX 500. Är de verkligen bara 23 mm luggar på mattan ? hur tar den sig fram utanför leden ? låter som en rolig skoter annars, tacksam för svaret
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ja, standard satt nog säkert en 23mm matta.
Sportskotrar på den tiden hade inte mycket till matta...

Hade för mig att du hade tänkt åka med passagerare?
Detta är sportskotrar för åkning på led...
Leta efter nåt med längre matta.