Snowmobiles forum är föråldrat ?

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Hej Admin!
Jag är nog en av flera som oftast tittar igenom detta forum med smartphone.
Är det på gång någon uppdatering av forumet, som gör det mer anpassat för
plattor och telefoner?

T ex Om jag ska göra ett inlägg med min iPhone ,så hoppar bilden "ur sitt läge". Vilket gör det svårt att se vad man skrivit.

Annars är det en kanonbra forum :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tapatalk funkar inte alls för mig.
Eller appen funkar men det rensar så jag aldrig ser att det är nya svar...

Tycker annars layouten funkar bra. På dator är det nog ett av de bästa forumen. Men ja, på mobil kan det helt klart förbättras.

Det finns ju alltid risker med att göra om forumet. Fråga bara konkurenten/ägaren hur det gick för dom... Deras nystart gick ju minst sagt sådär också. Än o mdet forumet började tappa redan innan omdesignen.
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
Är det inte väldigt låg aktivitet här och även på andra svenska skoterforum i allmänhet? Känns som mycket har flyttats över till Facebook grupper och andra liknande "hippa" sidor :)
Har inte haft skoter på några vintrar så var ett bra tag sedan jag har att jämföra mot och minnet är inte bästa egenskapen dessutom så kanske är normalt nu när det inte är säsong.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
När det inte är säsong är det rätt dött. Men under och inför säsong är det väl iaf en 10-20 trådar som skrivs i varje dag typ.

Men visst har Facebook stulit en del.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
När det inte är säsong är det rätt dött. Men under och inför säsong är det väl iaf en 10-20 trådar som skrivs i varje dag typ.

Men visst har Facebook stulit en del.
Aktivitet ner, kvalitet upp.
Alldeles för mycket trams på Facebook-motsvarigheter, med vissaundantag för märkesbundna rum.
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Min får (kanske är något fel på min telefon) bara halva bilden..
Fick det nu igen, och zoomar jag ut så är halva bilden fortfarande svart.
Testat med både safari och Google chrome, och det blir samma resultat.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Samma här!
Och på datorn så kan jag följa en lång forumtråd, men några inlägg innan tråden byter till ny sida så vill inte datorn visa inläggen. Väldigt irriterande när det är något intressant byggprojekt eller liknande, att man bommar en del inlägg innan det fortsätter på ny sida.
Har försökt att ändra inställningar på olika sätt, men inte fått någon rätsida på det. Antagligen jag som är oduglig på dator...
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Jag vet inte vad ni har för telefoner men det har alltid fungerat alldeles ypperligt för mig. Chrome som webbläsare i alla android telefoner jag haft och det är klockrent.

 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Konstigt att det funkar med Androidtelefoner när Apple är så mycket bättre hö hö hö 😅.
Jag fortsätter att köra med Tapatalk, och tycker det funkar rätt bra 👍🏻


Skickat från mitt 🍏 med Tapatalk
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Tapatalk funkar förutom att "olästa" inlägg inte går att använda, endast "tidslinje" eller manuell forumsurfning.

Har varit så i många år och endast på Snowmobiles forum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk