Bondocker 1+1 dyna

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Hej, sitter o sonderar runt bland annonser,
tittar på boondocker från 2011-2013
hur är det med dyna om man vill skjutsa, vilka alternativ finns,
läste att om man vill ha en 1+1 så måste man byta till x-trim dyna stämmer det?
finns det andra lösningar och vad kan det kosta?
 

Mats A

Aktiv medlem
27 jan 2008
52
0
6
Östhammar
Jag köpte en Boondocker-12 och på den satt det x-trim dyna på från början.Har tittat runt lite och vet inte om det gjorde det vissa årsmodeller eller hur det är.
 

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
om det står 1 passagerare i papperna på skotern, går det att typa om på en boondocker?
vad kan konsekvenserna bli?
 

Wolves

Aktiv medlem
Fick svar att det är mest av estetiska skäl man byter till xtrim dynan av lynx återförsäljaren. Man kan montera 1+1 dynan direkt men får då en liten glipa mot orginal. Kan tänka mig leva med det för de pengarna de kostar med att byta dynan också då 1+1 satsen redan kostar 5500. Skulle kosta ca 6800 monterat och klart på min 12a
 

Fbergsten

Medlem
8 mar 2016
5
0
1
Skellefteå
Hej Passar den dynan på en Lynx Boondocker med RE-X chassiet. Har länge försökt hitta något som är lite snyggare och bekvämare än den som ASON refererade till. Såg dessutom att det fanns ryggstöd att köpa. Kanske en bra ide tänkte jag...
 

dvärgen

Medlem
13 dec 2016
30
1
8
Luleå
Bumpar tråden med en liknande fråga!
Är det någon som vet ifall ski-doos dubbeldyna passar på Lynx rex2 chassi? Eller måste jag köpa dyr jäkla dynan till lynx? Hade gärna sluppit ryggstöd för att få det så smidigt som möjligt, och ski-doos dubbeldyna är halva priset jämfört med den med ryggstöd till lynxen...

Tacksam för idéer :D