Ny polaris

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Trygg hans är avställningsbar, på riktigt. Du betalar alltså under hundringen per månad när skotern står.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Trygg hans är avställningsbar, på riktigt. Du betalar alltså under hundringen per månad när skotern står.
Dom månader den är påställd då?
Vad kostar det då?

På årsförsäkringar är premien säsongsknuten, eller vad man ska säga.
Man betalar ca 75% av premien under vintern, sen är det låg avgift på sommaren.
Avställningsbar vs årsförsäkring brukar gå på ett ut, så länge man har skotern påställd under hela vintern när man åker.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Dom månader den är påställd då?
Vad kostar det då?

På årsförsäkringar är premien säsongsknuten, eller vad man ska säga.
Man betalar ca 75% av premien under vintern, sen är det låg avgift på sommaren.
Avställningsbar vs årsförsäkring brukar gå på ett ut, så länge man har skotern påställd under hela vintern när man åker.
Nej, ingen sån procentuell fördelning sommar vinter, jag betalar drygt 300 kr per mån påställd, men premien är ju individuell förstås. Edit de har årsförsäkring också men det blir ju dyrare totalt sett.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Avställningsbar eller inte beror väll mycket på hur mycket man kör, kör man typ några gånger per år så är så klart en avställningsbar försäkring billigast. Kör man minst varje helg från början av december till slutet av maj så orkar man inte ställa av och på skotern hela tiden.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Nej, självklart. En försäkring passar inte alla. I vintras var jag till fjälls två vändor, hemma fanns ingen snö.
 

Lindkvist

Medlem
16 okt 2010
42
1
1
Jag har trygghansa just för att den är avställningsbar, svindyr när skotern är påställd men kag tänker ställa på den dagen innan en resa och ställa av den så fort man kommer hem. 1200kr mån påställd!!
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Jag kör Svedea på alla fritidsgrejor och har då endast goda erfarenheter av dem! Har väl ingen egentlig uppfattning om de är det absolut billigaste som går att hitta men premierna känns då helt OK. Sen ingår ju maskinskada i både hel och halvförsäkring på skotrar.