Axys MTNTK Turbo

Peppa

Aktiv medlem
15 mar 2014
88
2
8
Vad blev det för grejor i variatorerna??


Rooster turbo vikter lastade till 78,5gr med en slp 170/300. Och en 50/44-F (full progressiv) med en 160/240. 19/44 drevning. Har 20/42 på hyllan som jag ska prova med en 160/260 fjäder sen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Peppa

Aktiv medlem
15 mar 2014
88
2
8
Förresten, nån som är bra på vad för skillnad man får beroende på vart man placerar vikten? Finns ju tre olika hål i rooster vikterna, botten, mitt och längst ut..



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
En bottenstark maskin ska/kan ha vikten långt in då den börjar lasta på tidigare, en mera bottensvag maskin som man snabbt vill ha upp i varv ska ha vikten längre ut.
 
Reactions: Jawo

Peppa

Aktiv medlem
15 mar 2014
88
2
8
En bottenstark maskin ska/kan ha vikten långt in då den börjar lasta på tidigare, en mera bottensvag maskin som man snabbt vill ha upp i varv ska ha vikten längre ut.


Okej ungefär som jag trodde! Har lastat 6,5gr i topp och 5gr i mitten.. men då hade jag lite remslir i början vid inslag, så la till 2gr i botten oxå och verkade hjälpa nypa fast remmen bättre! Men kändes inte riktigt lika kvick efter de då istället🤔.. vad kan man då hitta på? Högre starttryck på sek.fjäder eller en helix som är lite flackare i början eller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk