Axys ProRmk163->155 - Pudersläde med mods

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Nja var inte just den vidieon jag referera till :) Mer ditt insta konto, Vogga är väl mer där jag håller till!

Såg att du fick nån failure på turbon, vad blev hände? slang som for?
 
Reactions: Rölle2

steffej

Medlem
11 nov 2011
8
0
1
Var du nöjd med BMP steg 3 kittet? Går i tankarna på att införskaffa mig antingen slp eller BMP kit.
Men vore kul å höra lite ärlig respons och inte bara säljarsnack.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
steffej: Jag var väldigt nöjd. Gillar hela upplägget med bullydog. Samt är bikemans grejer lite mer gediget byggd än t.ex slp. Tjockare material i pipan så den håller, och framförallt bibehåller värmen bättre!

Jag har inte varit direkt imponerad av dom maskiner jag provat med slp pipa. Får säga vad man vill men det blir inte perfekt av att ha kvar org mappningen å bara byta pipa. Och med bullydog så klarar dom å ändra så mycket mer parametrar än t.ex PC5. Sedan att vissa mappar in PC5 lite på "känsla" och säljer det som att de vore perfekt är ju lite klåparaktigt i mina ögon...

Han jag sålde till jobbar som polaris mekaniker och är mycket nöjd med trimmet. Han köpte det som ett steg2 kit av mig. Och de skulle jag nog säga är mest bang for buck.


Obelix: Jo jag förstår att vissa råkat ut för att knäcka bultarna. Nu satt bulten kvar och åtdragen. Jag sprängde drevet nämligen ;)
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kanske dags att återliva tråden med lite bilder iaf:

Helgen i klimpfjäll startade som skit med med att kvadda skotern och kropp ordentligt på lördagen innan hillclimben tävlingen. Vart provisoriska lagningar som höll helgen ut. Efter det så fick man skära ut förstärkningsplåtar till tunneln för att köra säsongen ut.
Tack å lov har man världens bästa försäkringsbolag(svedea) så dom godkände min förstärkning och lät mig köra säsongen ut. För att sedan få reparera skotern. :nuts:

Denna bild togs i Klimpfjäll innan kraschen.



Sedan vart det en avslutningsresa till Riksgränsen och hälsa på Jan Grönberg & Co. Tyvärr var vädret desto sämre så det blev mest att läka kroppen med pilsner och bastu :madgrin:




Tanken var ju att sätta stopp där för säsongen. Men då den inte direkt bjöd upp till något bra väder så kändes de lite tomt...
Så jag tog chansen å stack upp till Riksgränsen en gång till då det skulle bli bluebird och sol på midsommarafton. Och herregud vad mysigt det blev. Blev endast att ta det helt lugnt och chilla i solen samt köra runt på lite sightseeing. 6 mil bjöds det på och helt klart värt mödan. Få förunnat att kunna köra skoter midsommarafton.











 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Nu kan man med gott samvete lägga ett avslut och summera gångna säsongen. 235 dagar lång, 230mil, 883l bensin vart det. Och lika glad är man för det! Satan va kul det är att köra skoter alltså! Längtar så otroligt till nästa säsong med nya utmaningar och mål.

Men nu till det tråkiga. Skotern hade så pass dyra skador att den blev inlöst. Då jag hade lite småa planer på att behålla denna släde som backup, så kändes detta som ett bakslag... Men det är bara bita i det sura äpplet och släppa iväg hon.

Jag kommer starta en ny projekttråd för den nya skotern då det känns vettigast att göra så. Så håll utkik till nästa projekttråd. För det kommer bli en ordentlig dräpare! :)
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Vart fick du tag i den här tempgivaren med display? :)


Nu har man kört 110mil på skotern. Vissa saker har havererat å vissa saker har bara funkat. I det stora hela så är jag grymt nöjd med maskin. Fått den å lira riktigt bra i variatorerna också med en relativt låg remtemp.
Installerat en Remtempsensor då jag laborerat lite med fjädrar osv.

Bjuder på lite bilder!