Scandinavian beast 2015

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Hej, har tidigare kört m8000 och har nu inskaffat en polaris scandinavian beast - 15. Är lite missnöjd över gasresponsen vid snabba omtag och tycker även den känns lite klen från start.
Vad rekommenderar ni för variatorkit till denna maskin? Just nu är den helt standard, är det någon som har erfarenhet av beasten som kan komma med tips va man ska göra för att hitta det lilla extra
Mvh
 

malmhagen

Välkänd medlem
8 okt 2010
163
7
18
Lindesberg
36a är kanon om man vill ha en följsam skoter i skogen och slänter. På leden får man jobba i kurvorna men där är man ju så lite man bara kan. Jag åker utan krängningshämmare och max fjädertryck på orginal dämpare, men jag är ju ingen långhoppare heller.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
polarisedge ta kontakt med Kristian Stålnacke(Krillekravall). Han har en riktigt fin setup för just Beasten. Ett tips är att dreva ner den samtidigt till 19/44! Tror han säljer sånna drev också om jag inte minns helt fel.
 

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Tack. Hittade honom på Facebook så tog kontakt där. Han rekommenderade hans variatorkit samt att dreva 19/42. Vad blir för och nackdel med 19/42 och 19/44 tycker du?
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Vars köper ni polaris åkare tillbehör osv. Har kikat lite efter framvagn på modshop, tänke vet ni av nå bättre/billigare
Zbroz-framvagn köper du genom flera åf, Mountain Speedshop i Åre(väldigt väldigt bra service enligt mig), men även VMC och några fler.

Sen finns Peter Wilhelmsson som du brukar hitta på blocket, annars säkert via Facebook BCOS Köp och Sälj, han gör en populär framvagn.

RP Glasfiber i Kalix gör framvagnar som ser väldigt fina ut till Axys, och jag TROR även han gör till Pro Ride.