Polaris 2018

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Skillnad mellan SKS och Assault är framvagn och dämpare men är boggin förstärkt också på en Assault?
Samma kylare? Något annat?
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Bra att det inte kom några nyheter på sks sidan. Då slipper man ens fundera på ett byte från sin-16.

Titanen lät som en bra skoter. Dock tycker jag att Polaris borde komma med el kylfläkt.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Titanen lät som en bra skoter. Dock tycker jag att Polaris borde komma med el kylfläkt.
Den har ju radiator och elfläkt. Går säkert eftermontera på andra skotrar också.


Dom verkar ju faktiskt lagt endel krut på timbersled iår så får hoppas dom lägger krut på mountainmaskiner nästa år. Detta blir ju ändå 3dje året på axys plattformen och det skulle kännas väldigt konstigt att dom börja göra en massa nytt redan nu.

Det jag kan tänka mig att vi får lite av en facelift till nästa års mountainmaskiner.
 

Det

Välkänd medlem
24 jan 2017
132
1
6
Men Titan har en stor radiator fram med elfläkt, går det att få till RMK, tror inte det.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Är ju ganska trångt innanför huven på axys. Så mest troligt behövs den extra bredden som Titan har för att få plats.
Men roligt med en Commander utmanare! Var ju relativt lätt ändå ju?
Vad väger Commander 800?
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag hade gärna sett att dom lagt ner lite energi på att förbättra tex mattan/skoningarna, gasblocket, nödlina som standard ,infästning av frontbåge, elsystemet, redan efter första axys vart ute ett år. Vi med -17 dras ju fortfarande med dessa barnsjukdomar.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Inte ens musiken i videon lyckades man förnya utan bara härma Ski-Doo :)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Jag hade gärna sett att dom lagt ner lite energi på att förbättra tex mattan/skoningarna, gasblocket, nödlina som standard ,infästning av frontbåge, elsystemet, redan efter första axys vart ute ett år. Vi med -17 dras ju fortfarande med dessa barnsjukdomar.
+1..
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
undra vad det var för skoter på den där filmen som låg uppe på polaris sveriges facebook? för på den filmen såg det ju ut att vara en ny framvagn?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Har noterat en sak. Kolla bukplasten på alla SKS modeller jämfört med fjolåret. Iår har dom en bredare bukplast än ifjol då dom delade samma smalhet som Rmk modellerna.
Samma gäller Rmk Assaulten!

Detta är ett steg i fel riktning, om det stämmer. Samt bör dom släppa en modell utan elsstart, med frontkylare och kedjehus. Finns marknad för det (tänk Scandi Beast...)


Edit: Såg för övrigt nu på polaris 2018 lineup videon från visningshallen och då dom visade Rmk Assault /sks modellerna och dom hade inte den bredare bukplasten... Herregud vad missvisande. Nu får dom bestämma sig :/
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
En smutt grej dom gjort är väl att PRO-RMK 155" utan lackad tunnel etc. är lite av en "Shift" modell. Har för mig VMC skrev den skulle gå på 133k? Listpris alltså.
Det är en bra skoter för pengarna det.
Dämparna byter ju många ändå. Framförallt dom som byter framvagn. Klart olackad tunnel har sina nackdelar men.
 

antesandberg

Aktiv medlem
21 feb 2013
64
4
8
Piteå
En smutt grej dom gjort är väl att PRO-RMK 155" utan lackad tunnel etc. är lite av en "Shift" modell. Har för mig VMC skrev den skulle gå på 133k? Listpris alltså.
Det är en bra skoter för pengarna det.
Dämparna byter ju många ändå. Framförallt dom som byter framvagn. Klart olackad tunnel har sina nackdelar men.
139.900.
Ett dekalkit, ny framvagn och nya dämpare. kanske byte styre (smak)
Så har du en grym skoter till Vettig peng jämfört med andra
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Har noterat en sak. Kolla bukplasten på alla SKS modeller jämfört med fjolåret. Iår har dom en bredare bukplast än ifjol då dom delade samma smalhet som Rmk modellerna.
Samma gäller Rmk Assaulten!

Detta är ett steg i fel riktning, om det stämmer. Samt bör dom släppa en modell utan elsstart, med frontkylare och kedjehus. Finns marknad för det (tänk Scandi Beast...)


Edit: Såg för övrigt nu på polaris 2018 lineup videon från visningshallen och då dom visade Rmk Assault /sks modellerna och dom hade inte den bredare bukplasten... Herregud vad missvisande. Nu får dom bestämma sig :/
Rätt lurigt det där med att få allt rätt i reklamunderlag och kataloger. Ofta påbörjas sånt arbete medan utvecklingsarbetet ff pågår så ibland kan det ligga kvar grejer som inte stämmer med verkligheten. Är iaf min egen erfarenhet av produktlanseringar.
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
139.900.
Ett dekalkit, ny framvagn och nya dämpare. kanske byte styre (smak)
Så har du en grym skoter till Vettig peng jämfört med andra
Vad kostar en "standard" pro rmk?
Kunde varit billigare enligt mig, men det är klart... det är alltid nått!
 
Last edited:

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Varför inte sälja en modell som är helt skalad från dämpare, styre, variatorinnehåll, lack,rem,avgassystem, framvagn till ett förmånligt pris (jag är införstådd med att det inte skulle fungera i praktiken med registrering osv)
:blink1: