Polaris 2018

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Det som skulle gå sälja är en byggsats modell där dom tagit bort framvagn, dämpare runtom, matta, styre, vindruta och bågar.

Att börja ta bort avgassystem tror jag knappast går pga den är typad med en viss effekt etc.

Sedan när man byggt ihop maskinen efter sitt smak å tycke så måste man in till ÅF för att få den besiktad. När bygget är besiktat och klart så får man ett intyg på att garantin gäller.
Samt att garanti inte gäller på eftermarknadsdelarna utan bara deras egna delar.

Det hade sparat monteringstid på fabriken samt sparar de monteringstid för ÅF. Man får ta den som den kommer i lådan.

2st byggsatser. En Rmk med frontkylare och kedjehus (drevad för 76mm matta) för att göra det lätt för polaris. = mindre delar = lägre kostnad

Den andra är byggsats på Pro rmk med QD & utan frontkylare.

Skulle nog gå sälja sånna byggsatser för en relativt liten kostnad och ändå tjäna pengar på det.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Titan kändes betydligt smidigare än jag trodde. Nu var det bara torrbrytning på parkering iofs. Kändes långt ifrån en 59a iaf... Vet inte hur commandern är dock.
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Switchback assult 144" och sks 146". Är inte dom maskinerna "typ" likadana.....förutom 2"!?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Polaris switchback 600
2005
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Switsback Assault och SKS 146" är typ samma maskiner ja.
SKS har smalare framvagn, burkrem, 57mm matta som du skriver och jag tror den har lite sämre dämpare men osäker på den? Den är lite mer åt lössnö hållet helt enkelt.

Jag tror dom flesta är rätt överens om att det var en besvikelse att SKS 146" inte var en kortad SKS 155" istället för en lätt moddad Switchback Assault. Än om Swb Assault ägarna verkar väldigt nöjda med sin maskin.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Blev å snowchecka en blå Rmk 155/3". Har lite planer för den maskinen som kan bli häftig! Dels ska jag ge det ett försök å modda serie7 mattan för mer flyt/pop. Och funkar inte det så vet jag av en 163" boggi. Så kan man ha 2 olika setups: en 163" för djupa puder dagar, och en 155" för lite mer vårslushkörning.
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Switsback Assault och SKS 146" är typ samma maskiner ja.
SKS har smalare framvagn, burkrem, 57mm matta som du skriver och jag tror den har lite sämre dämpare men osäker på den? Den är lite mer åt lössnö hållet helt enkelt.

Jag tror dom flesta är rätt överens om att det var en besvikelse att SKS 146" inte var en kortad SKS 155" istället för en lätt moddad Switchback Assault. Än om Swb Assault ägarna verkar väldigt nöjda med sin maskin.


Vad menar du det skiljer mellan SKS 146" och 155"? Förutom längden ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Vad menar du det skiljer mellan SKS 146" och 155"? Förutom längden ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Typ allt. Det enda dom delar är väl motor och burkrem. Helt annat chassie.
Kolla på bilderna på dom så ser du att det är helt olika. =)
Vertikal styrstång alá PRO RMK på SKS 155" och horisontell i sanna BRP anda på SKS 146".

Kort och gott, SKS 155" är en civilare PRO RMK. SKS 146" är en Switchback assault med smalare framvagn.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
nu är dock bilderna på polaris hemsida lite missvisande, om man kollar på bilderna där skotern är nerstrippad till ett rullande chassi så visar dom ett rmk chassi, men kollar man på bilderna där skotern är komplett så är det samma chassi som Switchback Assault!

Så för att klargöra så är det alltså bilderna på den kompletta skotern som är riktiga, inte dom på chassit.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jo dock står det i år att man får jackan direkt vid bokning, och jag kan inte minnas att jag sett det förr, hur som så är nya maskinen bokad:)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Det blev en sniik rmk med QD, körde ju 3" i år så jag kommer garanterat sakna den mattan dom riktigt fluffiga dagarna. Matade ju på nått helt galet i riktigt djup snö. Nya sniik maskinen är ju rätt klockrent bygga på då det är 10k i snowcheck så det är bara klicka hem dämpare etc