Polaris 2018

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Som jag ser det så kan man byta dämpare och slänga på en wrap, den enda väskan jag va hjälpt av i år va under seat bag och den va lika mycke ivägen då jag är för kort för dom gigantiska "mountain" dynorna så nästa år blir det skinz dyna eller liknande. PIDD hade jag inte i år heller men det ligger alltid snö över den. Series 6 mattan håller förjäkla dåligt så den kommer jag lägga på hyllan direkt å då passar det bättre med QD. Series7 mattan jag åkte på i år håller grymt mycke bättre men även på den är ju skoningarna "felmonterade" å sitter mellan kammarna. Dash bagen va klockren och jag köpte till en laddare som sitter i den väskan.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
JRO tror du gör rätt i att satsa på en annan dyna. Jag har skinz burandt dynan och den är sjukt bra! Extremt slimmad och fin konstruktion men går ändå sitta på vid långa sträckor utan att det blir obekvämt.

Vet ej om jag håller med dig angående hållbarheten mellan Serie 6 & 7. Exakt samma gummiblandning. Bara att kammarna är gjord rejälare på Serie 7. Och ofta är det till en nackdel med större och stadigare kammar när man går över träd å sten. Den vill hellre haka i än att vika kammarna.
Så jag tror hellre på att man ska satsa på en skit matta under just försäsongen. För det är då man skottar mattor!

Serie7 mattan lider av lite för dålig balans mellan pop/flyt och driv. Den har helt enkelt på tok för mycket driv och vill säga sjunka ner än att flyta upp. Kommer själv köra Serie 7 nästa år enkom för att prova modda mitten kammarna mjukare för mer pop/flyt. Blir det så bra som det sägs(over there) så är det win-win. Mer driv och mer flyt än serie 6.

Kommer också sätta mattskoningar på dom platser det saknas på min Serie 7 matta.


Kan förresten göra er påminnd om att till -18 så har polaris släppt underhood bag till axys samt betydligt mer alternativa färger på tillbehör. Som t.ex lime squeeze ultimate bukskyddet m.m.
Detta finns ännu inte på svenska sidan men lär nog ändras.

http://snowmobiles.polaris.com/en-us/shop/accessories/protection-style/skid-plates/2880383-630/

http://snowmobiles.polaris.com/en-us/shop/accessories/storage-bags/2882117/
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Davajn jag håller helt med dig i pop/flyt delen på series 7, den driver på rejält men hållbarheten är bättre trots samma gummiblandning, går jämföra med en polare jag kört med som tappade hela kammat och efter vi kört ihop försäsongen så va series 6 mattan klapp slut. Men precis som du säger så finns det bättre mattor till försäsongen.

Google väskan under huven ser ju klockren ut ha termosen i:)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kan förresten göra er påminnd om att till -18 så har polaris släppt underhood bag till axys

http://snowmobiles.polaris.com/en-us/shop/accessories/storage-bags/2882117/
Perfekt!
Kommer remhållaren kunna sitta kvar?
Känns som det blir trångt om den ska vara kvar...

Underhoodbagen var ju ett av de allra bästa tillbehören till Proride...
Guld värt att kunna ta fram ett par varma och torra googles när dom man har på sig är blöta och immiga...
Så jag var tvungen att fixa nåt liknande till Axysen, det blev en 2 liters "snugpak" som monterades där hållaren för reservremmen satt.
Har funkat kanon!
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
De är ju förvisso väldigt sällan man tar fram reservremmen på en Polaris :)
Men dom gångerna som de händer så kan man ju faktiskt ta ut de man har i huvväskan, och ta lös verktyget sedan böja ut hela remmen med plastbehållaren å allt. Ser ut som den lämnar lite utrymme att göra så iaf.

Don har också släppt en ny uppgraderad tunnelväska i de stora formatet. Där ingår en spadhållare på ovansidan samt är övre locket lite stadigare gjort.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Tänkte snarare tvärtom.
Att den uppstickande reservremmen gör det trångt att komma åt väskan...
För väskan bör ju sitta innanför remhållaren, om hållaren ska vara kvar?
Goggles kan man ju få lov att byta varje halvtimme om det är kasst väder...

Jag fick ju ta bort hållaren för remmen, annars hade jag inte kommit åt...


 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Om du ser så fäster dom väskan i huven. Så den stjäler nog inte så mycket plats ändå.

Men man får nog avvakta å se hur den ser ut. Svårt å va säker med bara en bild.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Perfekt!
Kommer remhållaren kunna sitta kvar?
Känns som det blir trångt om den ska vara kvar...

Underhoodbagen var ju ett av de allra bästa tillbehören till Proride...
Guld värt att kunna ta fram ett par varma och torra googles när dom man har på sig är blöta och immiga...
Så jag var tvungen att fixa nåt liknande till Axysen, det blev en 2 liters "snugpak" som monterades där hållaren för reservremmen satt.
Har funkat kanon!
Snugpak för en femtiolapp var en smart lösning :)
 

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Ok! Är också sugen på en sån :) Vad hade du tänkt göra med tillbehörschecken?
Vet inte hur andra handlare gör men jag fick iallafall välja vilka tillbehör som helst för checken, så länge jag köpte via min handlare, så för mig blir det ny framvagn, dämpare & lite godis till motorn, antagligen ett dekalkit med. :)
 

ekemeke

Aktiv medlem
9 okt 2011
64
0
6
Härnösand
Vet inte hur andra handlare gör men jag fick iallafall välja vilka tillbehör som helst för checken, så länge jag köpte via min handlare, så för mig blir det ny framvagn, dämpare & lite godis till motorn, antagligen ett dekalkit med. :)
OKej! Väntar på en offert från tdis på samma skoter som dig och foxare runtom, variatorkit, spi helsystem och pc5 :D
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Vet inte riktigt om ja håller med.. Kört med SPI och PC5 hela vintern och att byta till en maskin utan är som att ställa sig på en 600.. markant skillnad på maskinerna