Polaris 2018

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kommer ingen 2018. Alla är så nöjd med deras 2017 så dom hoppar över ett modellår. Skämt åsido!

Många säger mellanmjölksår med nya färger å inget nytt.
Men jag är lite tveksam. Var nån som sa dom skulle ha deras ÅF möte för 2018 i Las Vegas detta år. Det har aldrig tidigare hänt och det kanske tyder på att något nytt är på G. Timbersled?! Turbo?! Trippel?! 900cc?! 146" Pro?! :nuts::madgrin::eyebrows:

Vem vet.... Ska bli kul å se iaf för tror dom är sugen å slå skidoo på fingrarna lite.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Har väl hänt en gång tidigare vad jag har hört? Då de släppte något nytt chassie? Och enligt handlarn i stan ska de dit o de har hotat med att jag inte kommer vilja ha min -17 nästa år..
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Kanske har lyckats fixa elstarten för engång skull.. :)



Polaris fick nog det svettigt när dem Brp kom med 850 så Polaris kanske också fixar något liknande.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
det borde alla tillverkare försöka vilja göra, annars går det utför med skotrarna om inte tillverkarna vill att deras maskiner ska bli bäst
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Man blir väll besviken som alla andra år... någon handlare lite mer norrut snappar upp något löst rykte och gör en stor grej av det sen blir det inget av det...
 

K Ström

Medlem
22 dec 2012
46
2
1
Sälen
Någon färdig timbersled moppe med polaris märke på kanske? Känns som mopederna börjar komma stark i usa.

Sen vore det jäääävligt intressant att veta hur mycket polaris och dom andra märkena vetat om utvecklingen av skidoos 850? Fick dom reda på det i samma sekund som vi lär det dröjja ett tag innan vi får se någon motsvarighet. Om vi ens någon gång får se det? Känns väl mer som ett mer förfinat insprut ligger närmare till hands?
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Bortsett från ngt extra kilo så varför inte?

Men vad är det för webadress i hörnet?
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Bortsett från ngt extra kilo så varför inte?

Men vad är det för webadress i hörnet?
Fast med en cylinder till måste det bli jävligt trångt innanför plasten om dom inte gör den bredare. Fast fränt hade de varit, men tror motorn dom nu har kommer få leva kvar ett tag till
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kommer inte på tal om att de blir en trippel i en mountain maskin. Det går emot allt som polaris försökt göra senaste åren. Vilket varit att prio 1 lätta roterande & ofjädrad vikt. Med fokus på få ner gyroskopisk effekt så mycke som möjligt.
Ni som provat en yamma viper/sidewinder vet vad jag pratar om....
Samt att dom försöker hålla nere vikten då låg som möjligt och göra en "snöaerodynamisk" design.

Inget av detta påverkas positivt med en trippel.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Fast med en cylinder till måste det bli jävligt trångt innanför plasten om dom inte gör den breda:)re. Fast fränt hade de varit, men tror motorn dom nu har kommer få leva kvar ett tag till
Om de inte förlänger och monterar på längden? Balansen påverkas ju såklart om man bara kastar ned. Men någon fiffig ingenjör kanske har kommit på ett bra sätt att montera den lite längre bak så det inte påverkar så mycket.
Fast om man återvänder från la la landet så känns det lite mindre som en trolig lösning, men spekulera fritt är alltid roligt :)