Zbroz 36" scandinavian beast 2015

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Någon här som monterat och kört med denna framvagn? 36" från zbroz. Har monterat min nu och insåg bland annat att fjädern till stötdämparen näst intill tar, den tar beror på hur man vrider den i övre a armen. Sen har jag spänt den till max och tycker den blev väldigt mjuk ändå. Vad tycker ni som kör osv med denna framvagn? Har ni gjort något åt det? Eller vet om de går att köpa tex förstärkta fjädrar?
Mvh
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Då man inte har någon krängningshämmare så skulle jag rekommendera att skaffa ett par fjädrar från assault 155. Dessa är lite hårdare då dom saknar krängningshämmare. Kör själv så på mina pro rmk dämpare och det funkar utmärkt.
 

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Tack för tipset! Blir de stor skillnad med assultens Fjädrar? Ingen som vet om det går att göra något åt att de nästan tar i övre a armen?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Tack för tipset! Blir de stor skillnad med assultens Fjädrar? Ingen som vet om det går att göra något åt att de nästan tar i övre a armen?
Jag tycker det blir stor skillnad då jag gillar att köra utan krängningshämmare men med orginalfjädrarna och utan hämmarna trycks maskinen ihop för mycket fram så man tappar väldigt mycket fjädringsväg när man ligger på skrå. Speciellt om man kör något litet hopp i skrå. Att dom tar i övre armen är nogminte så mycket att göra åt, är väldigt tight på mina 37" framvagnar också vid den övre armen och fjädern, så det lär inte finnas mer plats då z-bros är närmare 34,5" beroende på hur man mäter..
 

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Har varit och testat maskinen nu efter allt är bytt, men klarar verkligen inte av dessa org dämpare. Vad är bästa/billigaste lösningen? Byta dämpare, eller montera som tidigare kommentar, assault Fjädrar? Vad det stor skillnad? Finns de kanske ännu stadigare Fjädrar som passar på mina org dämpare? Maskinen är en polaris rmk 800 scandinavian beast 2015.
Tacksam för tips och svar
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Har varit och testat maskinen nu efter allt är bytt, men klarar verkligen inte av dessa org dämpare. Vad är bästa/billigaste lösningen? Byta dämpare, eller montera som tidigare kommentar, assault Fjädrar? Vad det stor skillnad? Finns de kanske ännu stadigare Fjädrar som passar på mina org dämpare? Maskinen är en polaris rmk 800 scandinavian beast 2015.
Tacksam för tips och svar
Jag tycker det billigaste och bästa är att byta till assaultfjädrarna, har tidigare kört med fox float evol r i framvagnen men tycker detta funkar minst lika bra. Har servat mina framdämpare vi 50 mil vilket man bör.
 

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Lyder till råd och prövar, vart bara lite skeptisk när jag var in på polaris mora och kolla, och orginal har jag 100 i hårdhet på fjädern och assaulten hade 130 så tänkte att de kanske inte blir så stor skillnad men får pröva :)