Ski-doo 2018

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ny rem
Sea level kalibrering av variatorn
Någon sorts flänsar på variatorn som skulle hjälpa till att kyla, samma som på can am fyrhjulingar har jag för mig
 

Perkof

Aktiv medlem
7 jan 2008
82
1
8
Västerbotten
Undrar vad nya racemaskinen har för nyheter effektmässigt? Spännande med e-tec, men den måste ju vara betydligt vassare än den gamla 600 e-tec om den ska kunna hävda sig i stock-klassen. Kanske blir grunden för kommande konsument motorer i 600 klassen?
 

Det

Välkänd medlem
24 jan 2017
132
1
6
Är inte racemotorn 600 e-tec 2018 i grunden framtagen tsm med 850 motorn förutom cylindrarna iaf det mesta av (tekniken)?
E-tec 600 motorn är ju för bred för G4 chassiet där av kommer det en ny motor 600cc - 650cc 2019 för oss konsumenter, det är helt säkert enligt mig själv, haha.
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Otroligt besviken på skidoo. Fått 2 körhelger förstörd. Ena helgen så gick helixbultarna av första dagen.
Och nu senast i veckan, sista svängen med goväder. Hann köra 45 minuter sen sprack rullarna i sekundären, hade gått att byta om det inte var för den otroligt korkade låsspriten till skruven som vi inte fick ut.
13 mil är rekord på en rem i år efter allt fixande.
Kört skidoo många år, men nu får det fan räcka för mig. Enda märket som kan göra en sämre produkt och ändå höja priset.

Hoppas verkligen att dom tappar i försäljning.

#thatskidoofeeling = vänta på att det går sönder.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Otroligt besviken på skidoo. Fått 2 körhelger förstörd. Ena helgen så gick helixbultarna av första dagen.
Och nu senast i veckan, sista svängen med goväder. Hann köra 45 minuter sen sprack rullarna i sekundären, hade gått att byta om det inte var för den otroligt korkade låsspriten till skruven som vi inte fick ut.
13 mil är rekord på en rem i år efter allt fixande.
Kört skidoo många år, men nu får det fan räcka för mig. Enda märket som kan göra en sämre produkt och ändå höja priset.

Hoppas verkligen att dom tappar i försäljning.

#thatskidoofeeling = vänta på att det går sönder.
Du måste väl haft mer problem än så under hela vintern för de där va de mista fel jag någonsin hört under en vinter oavsett märke. Då gör ju kanonbra reklam för skidoo om du har haft så få problem ;)
Vilken modell årg hur många mil har den gått?
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
2018 850 154. kring 70 mil.
Otroligt att dom har backat så extremt mycket från 2017's modell.

Synd på en sån potent skoter, extremt stryktålig också.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Största problemet är att vi fick en betydligt sämre rem -18. Sprängda remmar resulterar i knäckta rullar som redan är av halvtaskig kvalite samt helix bultar som går av eller gängar upp sig eller tillochmed helixar som går av.

Jag har som längst kommit 5mil på 531 rem. Både före och efter variatorfix. 391 har jag kört dom två jag haft kvar över 30mil trots betydligt hårdare misshandel då jag medvetet håller igen när jag kör 531 då jag vet att det bara är en tidsfråga när den exploderar. Oftast precis när det är som roligast. Går även bättre med 391.

Kör för tillfället ultimax och den är hel ännu efter drygt 30mil men den känns seg med ultimax och klick 5 behövs istället för 3 om den absolut ska hålla varv i alla lägen.

En liten edit:
531 sprängs
391 fransar
 
Last edited: