Ski-doo 2018

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Till skillnad från en xrs som är.... en något förstärkt mxz.
Tycker det är riktigt dåligt, en XRS borde vara en RS med 6/800 e-tec, samma dämpare osv. men annan shimsning. Inte en mxz x med lite mindre dåliga dämpare och några få förstärka punkter
På tidigare XRS och Freeride har det väl hetat att dom haft ett riktigt, kanske något år gammalt men, RS-chassie. Fotsteg, inkl kantlist, har varit RS osv. Utseendemässigt har väl skillnaderna annars varit små men det är det å andra sidan mellan ett riktigt RS-chassie och ett standard också. Någon förstärkning här och där samt annan plåtkvalitet i vissa delar.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Barnleksaker är väl inte korrekt. Leksak tja jo med våra skotrar kan man leka men man kan åxå åka till jobbet med dom. Färgglada är dom åxå. Det viktigaste är att skidoo och BRP som världens ledande snöskoter tillverkare forsätter att trycka ut innovativa modeller med avancerad teknologi. Det tvingar de andra att steppa upp. Det tjänar vi alla på och om dom är färg glada... so what
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Gillar mer enhetlig färg. Ski-doo gul. Lynx röd. Lättare så .

Kommer priset vara det samma detta år eller kommer dem stiga?

Hur blir summit 600? Bild?
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Gillar mer enhetlig färg. Ski-doo gul. Lynx röd. Lättare så .

Kommer priset vara det samma detta år eller kommer dem stiga?

Hur blir summit 600? Bild?


Håller med! Märken borde bara få ha en färg på alla modeller. Volvo vit, Audi blå, VW silver..... Eller...? ;-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Håller med! Märken borde bara få ha en färg på alla modeller. Volvo vit, Audi blå, VW silver..... Eller...? ;-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
fast vissa märken har haft samma färg i årtionden tex volvo bm jordbrukare, som senare blev valmet/valtra var röda, volvo lm har varit gul sedan 40-50 talet, cat har alltid varit gul vad jag vet.

fast är ju mer det att just brp tar alla regnsbågens färger och drar över på samma maskin, det ser för jävligt ut, precis som en barnleksak som tidigare påstått
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
fast vissa märken har haft samma färg i årtionden tex volvo bm jordbrukare, som senare blev valmet/valtra var röda, volvo lm har varit gul sedan 40-50 talet, cat har alltid varit gul vad jag vet.

fast är ju mer det att just brp tar alla regnsbågens färger och drar över på samma maskin, det ser för jävligt ut, precis som en barnleksak som tidigare påstått
....smaken är som röven...klöven..... Jag gillar de flesta av färguppsättningarna som de gjort... egentligen är det bara den gamla gråvitaktiga freeriden som jag tycker är ful. Som sagt, smaken är som baken. Om färgen stör så mycket, så köp en annan skoter då? ;)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Skidoo är på helt rätt väg det visar marknadsandelarna som man har och jag tror att man kommer inte bli mindre med det man presenterat. Inte minst tråden 2018 visar ganska klart vart det intressantaste händer. Det största problemet torde vara barnsjukdomar inte färgerna.

Undra hur många som ähh jag köper något annat för den är så ful.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Nu är det väl bara ski-doo som släppt sina 2018 modeller? Så det är ju inte speciellt märkvärdigt att det är den 2018 tråd det är mest fart i. Har ju troligen väldigt lite med märket i övrigt att göra. Sedan spelar ju även intresset av att hänga i forum och skriva om det märke man föredrar in. Så att ha forum som "källa" faller ganska platt.
Även om ski-doo har mycket intressant på bordet, så ingen kritik mot märket gällande det. Även färgsättningen som en del klagat över, tycker personligen den på det stora hela är bra.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Faller platt, tja det beror på vem man frågar. Jag tror att kopplingen mellan mängden inlägg om skidoo 2018 och det faktiska intresset för märket har bäring till varandra.
Fast var det 2016 som det var dött i ski- doo delen. Men i polaris var de full aktivitet i och med att axys kom. Skulle säga att det är då en tillverkare kommit med nytt som de är livat, sen vilket spelar mindre roll
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Så kan det vara till & med troligt. Nyheterna eller det som finns i ett "moget" program har ju avhandlats flera ggr. Slår man ihop trådar för några säsonger så skulle inte jag bli förvånad om antalet inlägg är representativt för marknadsandelar. Med skidoo är det dessutom så att nyheter landar i Lynx efter ett par år och det gör skidoo lite intressant för Lynxfans. Tillsammans är det 50 % av marknaden ? Det om detta ser fram emot att fä köra xrs modellerna och det ska bli intressant om förbättringarna är stora på den typen av maskin
 

Perkof

Aktiv medlem
7 jan 2008
82
1
8
Västerbotten
Har inte sett någon kommentar om besvikelse att det inte kommer en 600 e-tec eller uppdaterad 600 med gen 4 chassi, men det är då jag. Det blir då inget byte för mig p.g.a det. Sist jag servade kollade jag körprofil, och ett är då säkert, någon 850 behöver jag inte ��. Hoppas på 2019 då.
 
Last edited: