Lynx 2018

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Sisu offer för de som beställer i vår är 5000kr rabatt på maskin eller 6000kr i tillbehör + 2,99% skoterlån + 4år* garanti.
*50månader, måste servas på intervall eller minst en gång per år, måste vara bosatt i Sverige samt köpt av svensk handlare, får inte köras i någon form av tävling, garantin kan överlåtas till nästa ägare av maskin men om tidigare ägare brutit mot något av kraven gäller inte garantin för den nya ägaren etc. Så det är rätt mycket som ska uppfyllas för att den långa garantin ska gälla.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Var det verkligen det?

Köp den i sverige, serva en gång om året.
Samt att det inte gäller om du tävlar.

Lät som ganska lätta krav att uppfylla och ganska självklara
 
Last edited:

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Sisu offer för de som beställer i vår är 5000kr rabatt på maskin eller 6000kr i tillbehör + 2,99% skoterlån + 4år* garanti.
*50månader, måste servas på intervall eller minst en gång per år, måste vara bosatt i Sverige samt köpt av svensk handlare, får inte köras i någon form av tävling, garantin kan överlåtas till nästa ägare av maskin men om tidigare ägare brutit mot något av kraven gäller inte garantin för den nya ägaren etc. Så det är rätt mycket som ska uppfyllas för att den långa garantin ska gälla.
Det finns en sidoimport av skotrar som säljs i Sverige av icke auktoriserade BRP handlare. Säkert försöker man komma åt den lite och det blir midre intressant att köpa en sådan maskin då dels Eurokursen förstört för dessa handlare. Garantin blir spiken i det för denna gång
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Nån som vet vad som räknas som tävling? och menas det att garantin inte gäller ifall man krashar under tävling ( såklart) eller att ifall man ställt upp i t.ex. ride and seek så är garantin körd?
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Bra fråga, fast ride & seek borde ju inte göra garantin ogiltig.
Fast å andra sidan hur ska de veta att du kört ride & seek om du inte själv säger det? om nu inte maskinen klappar ihop under själva tävlingen d.v.s.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
All form av backtävlingar lär ju ställa till det.
Och Ride & Seek är ju en tävling som sådant. Och har man en grinig handlare så kan man nog få bråka lite. För det står ju "Får inte köras i någon form av tävling"
Bör det inte vara något som typ Svemo anordnat eller dylikt som räknas?

Så man får inte köra ikapp med polarna för då har man ju tävlat. ;)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Vad ska man tro om plastbiten bakom vändhjulen?
Bra eller anus?

Blir det som med dom berömda plastbitarna som satt under fotstegen på 3900:an 2013.
De som skulle förhindra att snön trycks upp genom hålen i fotstegen...
De fanns en säsong, sen försvann dom...
Få se om det blir lika med dessa...
Kruxet blir om Lynx kommer på att dom inte var så bra, chassit är jussom för kort för en vanlig stänklapp ;-)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Ser bra ut, Lynx har ju alltid gjort det snyggare än doo. Men däremot gillar jag inte den så kallade stänkan, tror inte det kommer hålla, ser för jävligt ut och kommer bli besvärligt att lyfta röven på den då bågen hamnar innanför mattan, man får stå så långt bak och luta sig så mycket framåt, ryggen kommer inte gilla det
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Gör dom stänklappen enkelt löstagbar med nå snabbfästen, och den går fästa framför bakbågen så jo då kanske de kan funka. För den behövs ju inte när man är av leden.

Dock ställer jag mig lite skeptisk till baksvingen....

 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Utan plastbiten lär det ju kasta upp snö på tunneln/ryggen, då tunneln är för kort?
Rätt säker på att det kommer nån stänklapp som monteras på tunneln, pekandes rakt bakåt.
Org. eller eftermarknads får vi se...
Nån som sätter emot ;-)

Tror också det blir krångligare att lyfta, då mattan blir i vägen för fötterna.

Men Lynx skall ha stor cred för att dom gör något eget, inte bara en skidoo med annan färg/dekaler!
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Sätter inte emot på den. Men tror ej de sprutar så pass att de går över bakbågen. Har inspekterat lite vinklar å mått å de ser faktiskt ut å kunna gå! Särskilt om man får flytta upp plastbiten upp på bakbågen som som helt täcker för. Med tanke på att skidoo har ordnat så man kan klicka av stänklappen å flytta upp den på tunneln, så känns de som lynx kan göra en liknande konstruktion.

Men som sagt vi får nog höra mer idag då alla är å testkör!

Hoppas någon hoppar rejält å landar snett. Så vi får se om baksvingen håller ;)
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Det där är från demomaskinerna på plats. Har reagerat på samma sak. Bilderna på hemsidan visar RE boggin och ej DS.

Detta ska tydligen vara den rätta boggin på DS modellerna.
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Det där är från demomaskinerna på plats. Har reagerat på samma sak. Bilderna på hemsidan visar RE boggin och ej DS.

Detta ska tydligen vara den rätta boggin på DS modellerna.
Spontant så ser det vekt ut i sidled med den där lösningen, men de torde ha kört det både i nå FEA-program och testat prototyper antar jag.
 

Perkof

Aktiv medlem
7 jan 2008
82
1
8
Västerbotten
Det börjar bli plågsamt dyrt med vår hobby tycker iaf jag
Man bör undvika att räkna på milkostnaden. Finns nog bra många som kör få mil med sina skotrar som är uppe i över 1000kr/mil. Men va fan, man lever bara en gång. Har man intresset, kan man kanske försaka något annat om man blir riktigt sugen :blink1:
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag räknar inte på milkostnaden för mitt skoterkörande finansieras genom nöjeskontot. Klart bättre andrahandsvärde än whisky resor mm. Smärtan uppstår när jag ska betala det jag vill ha. Jag är beredd att sträcka mig ganska långt... :eyebrows: och kommer helt säkert att gasa på en 850 av något slag vad det lider