Lynx 2018

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Sisu offer för de som beställer i vår är 5000kr rabatt på maskin eller 6000kr i tillbehör + 2,99% skoterlån + 4år* garanti.
*50månader, måste servas på intervall eller minst en gång per år, måste vara bosatt i Sverige samt köpt av svensk handlare, får inte köras i någon form av tävling, garantin kan överlåtas till nästa ägare av maskin men om tidigare ägare brutit mot något av kraven gäller inte garantin för den nya ägaren etc. Så det är rätt mycket som ska uppfyllas för att den långa garantin ska gälla.
Jag tycker alla dessa förorderserbjudanden är ganska så dåliga. Att pruta ned en skoter med mycket mer, än vad som erbjuds direkt, är inga problem. Om man kan beställa en viss färgsättning som man finner tilltalande, då kan det vara en idé. Tycker att tillverkarna skall vara något mer generösa med dessa erbjudanden.
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Någon som vet vad det är för fördel att beställa innan 21/4? Gratis "shot" som Ski-doo har hade ju inte varit dumt.

BUILD YOUR RIDE

Om du beställer en ny Lynx-snöskoter senast 21/4 2017 kan
du dessutom välja bland ett antal fabriksinstallerade tillval.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Vad ska man tro om plastbiten bakom vändhjulen?
Bra eller anus?

Blir det som med dom berömda plastbitarna som satt under fotstegen på 3900:an 2013.
De som skulle förhindra att snön trycks upp genom hålen i fotstegen...
De fanns en säsong, sen försvann dom...
Få se om det blir lika med dessa...
Kruxet blir om Lynx kommer på att dom inte var så bra, chassit är jussom för kort för en vanlig stänklapp ;-)
Har funderat i samma banor själv, och en tanke jag har, är att det kunde vara smidigt om den satt med någon form av snabbfäste, så man har den under led-transporterna, men kan plocka bort den vid lössnökörning, för då tvivlar jag på att den behövs.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Råkade boka en tycke da finne idag, eller rättare sagt en 3900 ds med 75mm.

Vad tror vi? Kommer Boggien att funka eller får man köpa sig en axys efter jul?
Ska tilläggas att jag aldrig gillat Brp, aldrig känt mig hemma på en boondocker... Så jag hoppas verkligen att det är stor skillnad på dom nya!

Totalt noll koll på Brp dessutom... Vad går att göra på dom? Finns det ens eftermarknadsprylar till en lynex?

Trimma 850in? Vad har folk gjort och vad har visat sig att funka?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Börja med att lära dig köra skotern innan du funderar på modifiera den potatisgrisen. Är rätt stor omställning om du kört polaris ett längre tag.
Jag tycker summitar känns som nå sävliga bussar å köra. Vill verkligen inte dit jag vill. Och det har å göra med att man överarbetar maskinen. Man kan ju hoppas Lynxen är lite fastare i känslan... Hade gärna sett mattor utan flexedge så man lättare kan göra kontrollerade vändningar.

Hurvida tänker ni med mattalternativ? Väljer ni 76mm mattan bara för att vara värst å de ska vara "bäst"? Roligt å höra era tankar. Jag är av en liten annan tankesätt då min erfarenhet säger att större kammar inte alltid är bättre.

På tal om mattor... Funderar nämligen på en Lynx. Men jag ser 64mm mattan som en självklarhet. Funkar den likvärdigt som på t.ex polaris där mindre & mjukare kammar, men fler i antal gör att karaktären ger mer pop/flyt än driv. Bonusen är ökat mattspinn pga lägre motstånd också. Så är det något jag alla dagar byter bort mot det extra driv som större kammar ger.
Att stegra bort sig hela tiden är inte effektivt.... Kul för dom som tror maskin går hårt bara för att den står rakt upp hela tiden. Inte kul för oss som verkligen vill ta oss upp och iväg när vi sitter i skiten.

Med detta vill jag nämna att jag inte har en blekaste hur 64mm mattan beter sig på en brp. Enda jag provat är 850 med 76mm mattan, och inte imponerad.... Det är inte ens i närheten av å ta sig upp på snön som en Poo med gamla 61mm mattan eller nya 66mm.

Vet inte ens om det är 3.0 delning på den där 64mm som erbjuds. Men troligen är det ju 7T 3.0 delning på 64mm och 6T 3.5delning på 76mm.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Bara kört polaris... Förutom ett snedsteg på -90talet då jag ägde en phazer2a,..

Trimma kan man ju ändå inte göra förens inkörningen släppt, men halva grejen är ju att spekulera i hur man kan förbättra grejerna.
Kul med luftbågar och dekalkitt om hösten blir lång"

Valde de stora kammarna för det var samma pris och jag resonerar så att det går ju alltid skära ner de högre till 60mm och få en lite styvare matta om man inte är nöjd. Skiter det sig så har man iaf en vårmatta. Sen är det lite fränt också.

Tycker också summiten 850 känns som en buss, med flytbryggor som fotsteg... Glad att lynx gjorde dom smalare. Förhoppningsvis så upplevs boondockern kortare än summit. Men det återstå att se.

En kompis provkörde i rovaneimi idag. Han påstod att när man hoppade mellan summit och boondocker så kändes boondockern rappare(läs bättre variatorprylar) och att fjädringen var mycket bättre.

Sen så brukar bra popp och driv inte följas hand i hand med bra fjädring....
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Den här bilden visar ju på en skillnad, men jag har inte fått helt klart för mig vilken maskin som det jämförs med, kan det vara Summit G4?



Radien.jpg
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Ja absolut ! Det är en liten marknad och BRP är på väg att kapa åt sig en jävligt stor kaka. Det är välförtjänt och det blir intressant att se hur kollegorna i branschen kommer att svara. Rescentionerna och egna provkörningar blir åxå hyper intressant.
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Drag finns inte som alternativ i tillbehören till Boondocker ds. Kan ju hända att man vill dra en packkälke på vårkanten men det kanske inte är möjligt?