Lynx 2018

8fiddy

Medlem
23 jan 2017
20
0
1
GÄLLIVARE
Vad tror ni?
Hoppas på Boondocker 850 med ny boggie! Någon som hört nåt?
På snow and mud spekulerar man:
Would not be surprised to see a new rear skid next year. Something that is a blend of a t-motion and a lighyweight PPS skid. The PPS works really well... just heavy.
 

Mulle

Välkänd medlem
2 mar 2005
498
0
16
Mora
Hastighets mätaren är redan förberedd för Lynx!

Pippola har sagt, ge mig bara pengar och anställda vilket jag tolkar att Pippola vill ha stående framdämpare men att utvecklingskostnaderna blir för stora.

BRP har gett ut en Notering på Summit, som jag inte sett på tidigare års modeller.
Note: Summit are built for Deep snow conditions and should never be used in marginal or hard pack snow conditions.

Lynx motto sedan -80 talet är snöskoter byggd för Skandinaviska förhållanden, så nästa Boondocker kommer förmodligen vara kraftigare byggd än Summit 850 och självklart med Lynx boggie.
 

mattias_n

Medlem
25 mar 2011
8
0
1
Borlänge
Jag har en känsla att det inte blir nån 850 i en Lynx 2018, Men hoppas att jag har fel!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Lynx måste komma med 850;n och Rex 4? Chassie till 2018 för att få behålla kunder är min magkänsla. Och när dom vart 1år efter senaste tiden behöver vi nog inte vara oroliga. Har sett någon bild som cirkulerar på en lynx med en ny typ av kopplad boggie jag inte sett förut som ser riktigt intressant ut.
Och iomed 50års jubileumet hoppas jag på någon riktigt frän maskin med någon rejäl dämpar historia, hoppas man för mycket på öhlins?
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
V11 åker handlarna till Rovaniemi för provkörning och genomgång. Nog blir det något nytt det kan jag nästan lova :)
 
Reactions: matte75

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
På Torsdag 16e Mars så Släpper Dom Lynx Modellprogram 2018 Ska Bli Intressant, och se vad Dom har för Nytt Chassi?????
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
tänk om vi får se en lång 850 med 380mm bred matta och 30mm smalare tynnel/chassie än skidoo:ciao: