+ Svara på ämne
Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 3 9 10 11 12 13 14 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 132

Ämne: Lynx 2018

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Mar 2010
    Skoter/ATV
    Lynx 49 Ranger 600 E-tec -16

Sv: Lynx 2018

Citat Ursprungligen postat av ordjamt Visa inlägg
    Var in och fick bra pris på en 49 Ranger 600 e-tec idag så nu har jag bokat min första skoter helt plötsligt. Blir fint det!
    Grattis till en fin skoter...!

Rookie sledder
    Reg.datum
    Jan 2017
    Skoter/ATV
    Skoterlös

Citat Ursprungligen postat av djabag Visa inlägg
    Grattis till en fin skoter...!
    Tackar! Tror den är en bra kompromiss till att börja med i sitt skoterägande. Något som du ändrat på din? Är mattan (600 e-tec, dvs 59 mm) för hög för att gå fint på hård packad snö/skare/led/is (vilket det förr eller senare alltid blir på slutet av säsongen)?

Bukplast, yttertempmätare, en mellanstor låda (40 l), isrivare och annat lullull har jag tagit med som tillval. Något man bör tänka på/inte kan vara utan?

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Mar 2010
    Skoter/ATV
    Lynx 49 Ranger 600 E-tec -16

Citat Ursprungligen postat av ordjamt Visa inlägg
    Tackar! Tror den är en bra kompromiss till att börja med i sitt skoterägande. Något som du ändrat på din? Är mattan (600 e-tec, dvs 59 mm) för hög för att gå fint på hård packad snö/skare/led/is (vilket det förr eller senare alltid blir på slutet av säsongen)?

Bukplast, yttertempmätare, en mellanstor låda (40 l), isrivare och annat lullull har jag tagit med som tillval. Något man bör tänka på/inte kan vara utan?
    Jag har 59mm mattan och den smala framvagnen vilket givetvis inte gör den optimal för ledkörning, men det funkar hyfsat. Det är i ospårad terräng som den verkligen kommer till sin rätt och i och med att variatorsetupen är för krypkörning så har man full kontroll. I dag t.ex. var vi ute och det var 10 grader varmt så snön var mjuk och ändå så bär den långa mattan ovanpå när andra fick kämpa med gasen för att hålla sig uppepå och inte köra fast. Visst ibland så bär inte skidorna, speciellt i mjuk varm snö och när det händer så är det bara att stanna och ställa sig på motsatta sidan och bryta över den och sedan mjukt gasa sig framåt igen. Jag har isrivare som sitter i boggin och vilket det inte finns förborrade hål för och dessa funkar sådär, så jag skulle rekommendera isrivare som sitter i framvagnen.
    Tycker att du kommer klara dig bra med de tillbehör som du valt. Själv har använder jag mest motortemp funktionen. Som sagt lycka till, nu är det bara en lång väntan tills nästa säsong.

Rookie sledder
    Reg.datum
    Jan 2017
    Skoter/ATV
    Skoterlös

Citat Ursprungligen postat av djabag Visa inlägg
    Jag har 59mm mattan och den smala framvagnen vilket givetvis inte gör den optimal för ledkörning, men det funkar hyfsat. Det är i ospårad terräng som den verkligen kommer till sin rätt och i och med att variatorsetupen är för krypkörning så har man full kontroll. I dag t.ex. var vi ute och det var 10 grader varmt så snön var mjuk och ändå så bär den långa mattan ovanpå när andra fick kämpa med gasen för att hålla sig uppepå och inte köra fast. Visst ibland så bär inte skidorna, speciellt i mjuk varm snö och när det händer så är det bara att stanna och ställa sig på motsatta sidan och bryta över den och sedan mjukt gasa sig framåt igen. Jag har isrivare som sitter i boggin och vilket det inte finns förborrade hål för och dessa funkar sådär, så jag skulle rekommendera isrivare som sitter i framvagnen.
    Tycker att du kommer klara dig bra med de tillbehör som du valt. Själv har använder jag mest motortemp funktionen. Som sagt lycka till, nu är det bara en lång väntan tills nästa säsong.
    Gott! Jo, självklart är det i skogen som maskinen går som den ska, det är ju det som den är tänkt att göra.

Låter lovande att den flyter ovanpå snöskummet på slutet av säsongen, då ska jag allt visa min överjävligt envisa morbror vilken skoter man ska skaffa om man vill åka hela säsongen...

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Apr 2017

Är det några nyheter på Boondocker 600?

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Apr 2017

Citat Ursprungligen postat av Hestra Visa inlägg
    Är det några nyheter på Boondocker 600?
    Någon som vet.

Semi PRO sledder Swedns avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Skoter/ATV
    SKOTERLÖS!

Frågan alla ställer sig (som har familj men vill åka boondocker ds) är det möjligt att bygga ett drag till den?

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Nov 2010
    Skoter/ATV
    Summit X 850 -17 Till Salu Boondocker 3900 850 -18

Citat Ursprungligen postat av Swedn Visa inlägg
    Frågan alla ställer sig (som har familj men vill åka boondocker ds) är det möjligt att bygga ett drag till den?
    Absolut, kommer ta fram en lösning så fort de kommer
    Herregud i Mellerud

Semi PRO sledder Swedns avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Skoter/ATV
    SKOTERLÖS!

Citat Ursprungligen postat av GoPro Visa inlägg
    Absolut, kommer ta fram en lösning så fort de kommer
    Men lysande! Är det något du kan tänka dig tillverka för att sälja så är jag en ivrig köpare framåt hösten!

Semi PRO sledder
    Reg.datum
    Jan 2017

Före 30 maj fick man dom ju för 142k - 145k beroende vilken handlare man köper av.

Fast med lite tillbehör är dom uppe i +160k

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Arctic Cat 2018
    Av henrico i forum Arctic Cat
    Svar: 109
    Senaste inlägg: 2017-08-16, 20:05
  2. Polaris 2018
    Av Davajn i forum Polaris
    Svar: 228
    Senaste inlägg: 2017-07-14, 22:44
  3. Ski-doo 2018
    Av 8fiddy i forum Ski-Doo
    Svar: 145
    Senaste inlägg: 2017-05-02, 10:49
  4. Arctic cat 2018
    Av bunken i forum Arctic Cat
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2017-04-27, 07:17
  5. K: Matta till Lynx forest fox,Lynx Ranger.
    Av PETERLYNX i forum Köpes - Tillbehör/Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 01:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg