Variatorrem Axys

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Nån som upplevt problem med 809 remmen? Fått justera rejält på remjusteringen för att få den att sluta slira, sen upplever jag att skotern kan dra iväg vid ett visst varv, ungefär som att variatorn låser sig typ.. Detta hände aldrig innan jag bytte rem..
 

FnysarN

Medlem
24 nov 2008
43
2
8
Hej, vet att de är en gammal tråd!
Men hur fungerar 826 remmen till axys ?
Funderar på att köpa en istället för org då dom är hutlöst dyr !!
 
Reactions: trixa

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Hej, vet att de är en gammal tråd!
Men hur fungerar 826 remmen till axys ?
Funderar på att köpa en istället för org då dom är hutlöst dyr !!
Tycker den funkar riktigt bra, kör inget annat nu, har tidigare endast rekommenderat orginalremmarna till polaris. Men nu funkar ultimax remmarna riktigt bra! Så det måste ha hänt något de senaste åren på dom...
 
Reactions: Najad

FnysarN

Medlem
24 nov 2008
43
2
8
Tycker den funkar riktigt bra, kör inget annat nu, har tidigare endast rekommenderat orginalremmarna till polaris. Men nu funkar ultimax remmarna riktigt bra! Så det måste ha hänt något de senaste åren på dom...
Tack för snabbt svar, blir och beställa några då 👍👍
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Någon som vet ifall ultimax-remmen tål att vikas bakåt så att den passar i hållaren för reservremmen på axys? Har precis köpt en axys.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Någon som vet ifall ultimax-remmen tål att vikas bakåt så att den passar i hållaren för reservremmen på axys? Har precis köpt en axys.
Min sitt i hållaren har aldrig tänkt mig att den skulle hålla ihop....och varför skulle den inte hålla ihop? Tror knappas att Polaris gör sina remmar själv.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Min sitt i hållaren har aldrig tänkt mig att den skulle hålla ihop....och varför skulle den inte hålla ihop? Tror knappas att Polaris gör sina remmar själv.
Varför? För att normalt så ska man inte vika drivremmar bakåt, åtminstone var det så förr. Även om Polaris inte gör sina drivremmar själv så kan jag inte veta hur det är med Ultimax, och därför frågar jag om någon har erfarenhet eller kunskap om detta?
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Någon som vet ifall ultimax-remmen tål att vikas bakåt så att den passar i hållaren för reservremmen på axys? Har precis köpt en axys.
Jag svarar mig själv, jag skickade frågan direkt till Ulitmax in the US of A och fick svar nästan omedelbart.

"Mr. Aronsson,

Thanks for your inquiry.

We recommend using an alternate way to store your spare belt. The Polaris holder puts the belt in a severe back bend, which is harmful to the belt. All belt manufacturers strongly recommend against severe back bending. It can cause problems with the inside cogs cracking. We cannot speak to why Polaris designed the holder this way, but it is preferable to find a different way to store your spare belt."

Å andra sidan har det säkert funkat för många Axys-användare likafullt.