Stora Arvidsjaur Tråden

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Var där idag, helt ok åkning. Riktigt trevliga leder. Lite isigt i början på dagen dock. Var ingen mästare på att klättra, fanns nog ortsbor som skrattade gott...hehe.
Men kul var det!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

har nu avklarat första turen i Arvidsjaur

det var väl inte direkt massor av snö men det var inga problem att köra i skogen iaf pga det var riktigt stenhårt före

uppe på akka var det därimot lite djupare och riktigt kul att köra
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Vi får hoppas att det blir lite mildare till helgen så det går att köra skoter.
Just nu -29 Brrrr.

tyckte jag såg på smhi att det skulle vara -8 tors runt 0 fredag sen -16 på lördag så inga problem att köra skoter när man är lika sugen som mig
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Såg att ni varit uppe samma helg som vi, 14 jan. Härligt att det fortsätter att se bra ut med snöläget. Till helgen bär det av igen, men Akka var bokad så då blir det boende inne i samhälle istället.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

s*tan va snö!

vi skulle igentligen dit förra veckan men min skoter är fortfarande inte riktigt i form men om vi har tur så blir det under nästa vecka så om någon ska upp och gärva runt akka helgen efter den här så kommer vi nog att vara där
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Jahapp då var det dags att liva upp den här tråden igen (som varje år) såg på smhi att arvidsjaur ligger lite mitt i mellan de olika snönivåerna just nu

Hur mycket finns det ungefär däruppe nu mot "akka"
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Jahapp då var det dags att liva upp den här tråden igen (som varje år)
Forumets viktigaste tråd :D
Bean75 och pöjkarna åker upp till helgen och botaniserar runt med de långa Nytrosarna (inte ny trosorna). Jag har ställt bild/filmkrav :rock:
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Jahapp då var det dags att liva upp den här tråden igen (som varje år) såg på smhi att arvidsjaur ligger lite mitt i mellan de olika snönivåerna just nu

Hur mycket finns det ungefär däruppe nu mot "akka"
Före sista blidan var det ca. 80 cm. Då sjönk snötäcket ihop lite.
Men efter det så har det ju kommit mer snö, så idag är det ändå minst ca 80 cm. där uppe, men jag skulle inte bli förvånad om det är över metern där uppe just nu.
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Är det så pass:O fastän jag bor i arvidsjaur så har jag inte varit upp på "akka" än. Det längsta jag hunnit är till stenträsken men jag vågade inte köra ut för isen var så tunn. Men till helgen blir det nog en sväng dit upp.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Har kört både på akka & vittjåkk de senaste helgerna och kan meddela att snömängden är lite sisådär.

I vissa områden finns det määääängder med snö jämfört med andra områden då bara skidorna slår i stenar fortfarande. Men ni nog allt hitta snö områdena.
Alla isar är också frusna.