Nytro X-ride?

1 feb 2015
24
0
1
Ludvika
Köpte mig en RTX från 2008 i höstas. Har åkt 60 mil i vinter och inte ett enda problem. Kommer dröja många år innan jag säljer den. Tog inte många km innan jag blev kär i Nytron


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Köpte mig en RTX från 2008 i höstas. Har åkt 60 mil i vinter och inte ett enda problem. Kommer dröja många år innan jag säljer den. Tog inte många km innan jag blev kär i Nytron


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo, då kan du ju föreställa dej hur sjukt roligt skoter är eftersom typ alla andra moderna skotrar är mkt roligare än en nytro!
 

novis

Aktiv medlem
11 jan 2012
76
0
6
Norrbotten
Har aldrig ägt en Nytro eller annan Yamaha för den delen, har dock åkt med folk som kört sådana, Mtx och X-ride modeller. Letar ofta puder och djupsnö i Norrbottens inland.
Mitt intryck är väl att det beror mycket på föraren av ovan nämnda skotrar... Kan du din Nytro och vet vad som gäller tar du dig ganska bra. Inte lika bra som RMK, summit och M-modeller, särskilt när det börjar luta uppåt, men för att surfa på en myr? Absolut!

Kan själv hoppas att modellutvecklingen inte stannar upp för Yama-cat. Sidewindern verkar vara bra..
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Ska du surfa myrar och öppna kalfjäll med endast en björk på hela fjället så visst. Men ska du köra var det finns träd och är tätt så köp inte. Inget man bryter omkull så lätt
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Om det är nog mycket snö går inte en nytro nerför ens, även om man är lika awesome som hjulboggie på att köra. Den hänger sej på de gigantiska fotstegen.
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Det var väldigt onyanserade inlägg nu. Har kört Nytro MTX några gånger genom åren och det är inget fel på maskinen. Den är lite tung och klumpig men förbannat trevlig. Den ska inte vara uppe i branterna på skrå bland träden. Modifierar man den så kanske det fungerar det med, det får någon annan svara på.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Det är intressant att se hur lössnöintresset nästintill förpestar innehållet här på forumet. Till den milda grad så att råden nästan blir oseriösa.

"Hej! Jag kör mestadels led, men ibland svänger ut på en myr för att surfa. Vilken skoter skall jag köpa?" RMK/Summit, för den går bäst i lössnö.

"Jag behöver en skoter för att dra pulkan och familjen med." RMK/Summit, för den går bäst i lössnö och är inte en så dålig dragare som man kan tro.

Som att köpa en SUV och bo i Stor-Stockholm ungefär.
Jätteroligt att köra runt i branterna med en lättstyrd lössnöraket i form av en RMK/Summit, men att rekommendera en maskin med smal spårvidd och dåliga dämpare till en som vill leka ledraket blir löjligt.

Kör själv en Nytro med spänd krängningshämmare, bra dämpare och rejäla styrstål i raskt tempo på led. Det gör jag för att det är ruskigt fin ledräsare och inte för att det var den bästa lössnöskotern på marknaden.
Sedan så gillar jag den för att det är en fyrtaktare så att jag inte behöver tänka på att byta kolvar efter varje säsong och kontrollera om veven är rak efter varannan.

Lika som att man köper en Volvo V70 för lastutrymmena och att det är en trygg bil, inte för att den måste gå i 300 km/h på Autobahn.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Det är intressant att se hur lössnöintresset nästintill förpestar innehållet här på forumet. Till den milda grad så att råden nästan blir oseriösa.

"Hej! Jag kör mestadels led, men ibland svänger ut på en myr för att surfa. Vilken skoter skall jag köpa?" RMK/Summit, för den går bäst i lössnö.

"Jag behöver en skoter för att dra pulkan och familjen med." RMK/Summit, för den går bäst i lössnö och är inte en så dålig dragare som man kan tro.

Som att köpa en SUV och bo i Stor-Stockholm ungefär.
Jätteroligt att köra runt i branterna med en lättstyrd lössnöraket i form av en RMK/Summit, men att rekommendera en maskin med smal spårvidd och dåliga dämpare till en som vill leka ledraket blir löjligt.

Kör själv en Nytro med spänd krängningshämmare, bra dämpare och rejäla styrstål i raskt tempo på led. Det gör jag för att det är ruskigt fin ledräsare och inte för att det var den bästa lössnöskotern på marknaden.
Sedan så gillar jag den för att det är en fyrtaktare så att jag inte behöver tänka på att byta kolvar efter varje säsong och kontrollera om veven är rak efter varannan.

Lika som att man köper en Volvo V70 för lastutrymmena och att det är en trygg bil, inte för att den måste gå i 300 km/h på Autobahn.
Vilken model och årsmodell kör du?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Det var väldigt onyanserade inlägg nu. Har kört Nytro MTX några gånger genom åren och det är inget fel på maskinen. Den är lite tung och klumpig men förbannat trevlig. Den ska inte vara uppe i branterna på skrå bland träden. Modifierar man den så kanske det fungerar det med, det får någon annan svara på.
Hur är den att köra efter leden?


Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Det är intressant att se hur lössnöintresset nästintill förpestar innehållet här på forumet. Till den milda grad så att råden nästan blir oseriösa.

"Hej! Jag kör mestadels led, men ibland svänger ut på en myr för att surfa. Vilken skoter skall jag köpa?" RMK/Summit, för den går bäst i lössnö.

"Jag behöver en skoter för att dra pulkan och familjen med." RMK/Summit, för den går bäst i lössnö och är inte en så dålig dragare som man kan tro.

Som att köpa en SUV och bo i Stor-Stockholm ungefär.
Jätteroligt att köra runt i branterna med en lättstyrd lössnöraket i form av en RMK/Summit, men att rekommendera en maskin med smal spårvidd och dåliga dämpare till en som vill leka ledraket blir löjligt.

Kör själv en Nytro med spänd krängningshämmare, bra dämpare och rejäla styrstål i raskt tempo på led. Det gör jag för att det är ruskigt fin ledräsare och inte för att det var den bästa lössnöskotern på marknaden.
Sedan så gillar jag den för att det är en fyrtaktare så att jag inte behöver tänka på att byta kolvar efter varje säsong och kontrollera om veven är rak efter varannan.

Lika som att man köper en Volvo V70 för lastutrymmena och att det är en trygg bil, inte för att den måste gå i 300 km/h på Autobahn.
Amen... med en ändring. Råden blir oseriösa, inte bara nästan.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Det är intressant att se hur lössnöintresset nästintill förpestar innehållet här på forumet. Till den milda grad så att råden nästan blir oseriösa.

"Hej! Jag kör mestadels led, men ibland svänger ut på en myr för att surfa. Vilken skoter skall jag köpa?" RMK/Summit, för den går bäst i lössnö.

"Jag behöver en skoter för att dra pulkan och familjen med." RMK/Summit, för den går bäst i lössnö och är inte en så dålig dragare som man kan tro.

Som att köpa en SUV och bo i Stor-Stockholm ungefär.
Jätteroligt att köra runt i branterna med en lättstyrd lössnöraket i form av en RMK/Summit, men att rekommendera en maskin med smal spårvidd och dåliga dämpare till en som vill leka ledraket blir löjligt.

Kör själv en Nytro med spänd krängningshämmare, bra dämpare och rejäla styrstål i raskt tempo på led. Det gör jag för att det är ruskigt fin ledräsare och inte för att det var den bästa lössnöskotern på marknaden.
Sedan så gillar jag den för att det är en fyrtaktare så att jag inte behöver tänka på att byta kolvar efter varje säsong och kontrollera om veven är rak efter varannan.

Lika som att man köper en Volvo V70 för lastutrymmena och att det är en trygg bil, inte för att den måste gå i 300 km/h på Autobahn.
Jag var tvungen att läsa igenom tråden, men vem har igentligen föreslagit en renodlad lössnö skoter?

Om det du syftar är att jag nämnde rmk 600orna så var det snarare motorn jag pratade om och hjulboggies villfarelse om att en nytro skulle vara betydligt mer att köra med än valfri 600 vilket jag inte alls håller med om.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Jag var tvungen att läsa igenom tråden, men vem har igentligen föreslagit en renodlad lössnö skoter?

Om det du syftar är att jag nämnde rmk 600orna så var det snarare motorn jag pratade om och hjulboggies villfarelse om att en nytro skulle vara betydligt mer att köra med än valfri 600 vilket jag inte alls håller med om.
Han menar innehållet på forumet generellt . Inte specifikt den här tråden.