Skidoo freeride -11 felkod p1351

österåker

Medlem
10 apr 2015
30
0
6
Som rubriken lyder, vad betyder felkoden p1351? Den började med felkod p1427 gick bra att köra. Sen började den gå dåligt och gick på en cylider då visade den p1351. Tacksam för snabba svar 😊
 

A Dahlberg

Välkänd medlem
20 dec 2005
131
3
18
Örnsköldsvik
Tändspolen brukar ge felkod P0351 MAG och P0352 PTO och är svår att mäta upp. Kan fungera när den är kall och sluta fungera när den blir varm.

Kolla så att tändkabeln är ok. Ta loss och undersök så att det inte är några sprickor. Jag fick byta båda på min förra XM 800 -13. Jag bytte även ena tändspolen men då visades felkod P0351.
 

Lokaaaa

Medlem
10 feb 2012
49
0
6
Kalix
Mätte dom och bägge visade 1.35 ohm. Tästade att skifta då startade den inte. Skiftade tillbaka då starta den och går på 1cyl.
Har du gnista på bägge stiften?
Om du skiftar spolar, har du då gnista på bägge stiften?
Hur ser tändstiften ut? Är en stiftet svart av sot så kan det vara därför den inte startar när du provade skifta spolar!
 

österåker

Medlem
10 apr 2015
30
0
6
Har du gnista på bägge stiften?
Om du skiftar spolar, har du då gnista på bägge stiften?
Hur ser tändstiften ut? Är en stiftet svart av sot så kan det vara därför den inte startar när du provade skifta spolar!
Har ej kollat gnistan men ett av stiften var full i sot. Så kan ju va orsaken att den inte startade. Men ska kolla gnistan.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Fick byta tändkabel på min -13. Var ett mikroskopiskt hål i kabeln där gnistan hoppade ut och kortslöt till motorn. lagade den med silikon och tejp medans jag väntade på den nya och det funkade då den tiden.

Å andra sidan så gick skotern bara på en cylinder då kabeln var paj....