Montec overall aka monosuit, bra eller skit?

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Lite knepig storlek, ganska stor. Jag är 183cm och väger in på 88kg, Fick hem en large som är rätt pösig. Jag har inte haft under large på flera år, men lutar nog åt att en medium hade fungerat.

Kommer nog ta hem en medium och jämföra, lite krångel med retur men vad ska man göra.

Kvaliten verkar helt ok, rent skalskydd väldigt tunn. Hängslena fram sitter dock med 2cm karborre?! Ställer mig starkt kritiskt till det, övertygad att det kommer lossna med tiden. Men det går ju enkelt att sy om, men vill ju inte påveraka garantin.

Återkommer med bilder imorgon om jag hinner så får bilda en egen uppfattning.
 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Här kommer 3 bilder, som synes blir det lite säckigt på mitten, den är nog på gränsen till lite lång. Hängslena håller emot och det blir lite dragspel av det hela. Jag har mjukisbyxor på mig men bara en tshirt, så rymlig är den.

Har inte hitta något att anmärka på överlag, utan att ha vinter och kunna använda dressen blir det svårt att säga något mer.





 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Efter att ha haft en Tobe Monosuit hemma, som tyvärr va för stor, så kändes inte denna särskilt attraktiv. Kan inte sätta fingret på det men den sitter inte alls lika bra. Säkerligen bra för priset, köp en storlek mindre än vanligt är det jag kan säga till folk.

Har nu fått tag på en ny monosuit i rätt storlek, natt och dag så denna åker på retur.

Lycka till!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tack så mycket för dina intryck Rupa, Beställer nog en modell mindre än vad jag brukar ha även om jag är småfet. Sista bilden ser det ut som du har dragit up tyg som tusan runt midjan =)
 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Ja den var hopplös att få bra, släpptes jag på hängslet hamnade "arslet" ner mot knäna. Har 36 på byxor till vardags, 52 i arbetsbyxor men denna overall fyllde jag inte ut. En mindre storlek är ett måste ☺
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Men du perfekt, kör på storlek 36 oxå. Dock har jag dvärgben så då lär väl grenen ta i fotknölarna, kanske blir vanligt ställ ändå. =)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag åkte på deras jacka och byxa i fjol och där upplevde jag att storleken funkade bra. Lite trång över knäna med evs knäskydd. Jag vet att dom i år kommer köra 20K regnpelare så plagget har utvecklats sen i fjol.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Fick hem min overall idag och nja...trodde det skulle finnas justering för benlängd. Var och provade FXR 2018 och den satt bra mkt bättre men är dock allergisk mot fxr design men funktion före form? Blir i alla fall att skicka tillbaka tyvärr. Jag tror även som du påpekade att man måste nog sy fast hängslet annars lär den flyga upp efter ett tag.
 

RML

Medlem
24 aug 2015
19
0
1
Umeå
Är det någon av er som kört en säsong med Montecs overall? Hur är det med fickor på den? Innerfickor? Är det samma hängselkonstruktion på Zero och Next? Lurar lite på antingen en Montec eller en Jethwear.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Har idag kikat på både Jethwear och Scott under skoterns dag, båda 2 överraskande bra. Skulle ta båda före Montec faktiskt. Om jag inte redan haft min Tobe skulle pengarna gått på en Scott idag till bra pris.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det blev en FXR Maverick tillslut, skulle nog vilja påstå att både kvalitén/detaljer och passformen för mig var absolut ett ljusår bättre. Nackdelen att man ser ut som en reklampelare men det tar jag =). Scott DS var rätt ok (bra mkt bättre än Montec som kändes som man tog på sig en plastpåse) men kändes inte lika påkostad som FXR. Provade dock aldrig Jehtwear.